۱۳۹۵ فروردین ۱, یکشنبه

وکیل بند سابق ویژه روحانیت زندان اوین خود را به آتش کشید

Hosein-Gholami-Azar-sahamnews-1
وکیل‌بند سابق ویژه روحانیت زندان اوین، در اعتراض به «بی‌عدالتی» قوه قضائیه و مظالم رفته بر خود و خانواده‌اش، پس از آن که به دلیل آتش زدن خود در بیمارستان طالقانی بستری شده بود، با مصرف سه عدد قرص دست به خودکشی مجدد زد که در پی این اتفاق به بیمارستان لقمان منتقل گردید.
به گزارش «سحام»، حجت‌الاسلام «حسین غلامی آذر» وکیل بند سابق ویژه روحانیت زندان اوین، در اعتراض به «بی‌عدالتی» قوه قضائیه خود را در محل دادگاه ویژه روحانیت به آتش کشید و به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد. وی در تاریخ ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۴ مجددا به دلیل مصرف سه عدد قرص (برای خودکشی) به بیمارستان لقمان منتقل گردید.
بر اساس این گزارش، آقای «غلامی آذر» با استفاده از فرصتی کوتاه، خود را در اتاقی در دادسرای ویژه روحانیت به آتش کشیده است.
وی اعلام کرده که تا «سر حد مرگ» بر مظالم رفته بر خود و خانواده‌اش توسط دادگاه ویژه روحانیت اعتراض خواهد کرد.
بند ویژه روحانیت زندان اوین، بندی امنیتی در زندان اوین است که تنها روحانیون در آن محبوس هستند. به دلیل فشارهای امنیتی زیاد، اطلاع‌رسانی از زندانیان محبوس در این بند با سختی صورت می‌پذیرد.
«حسین غلامی آذر»، وکیلِ بند سابق «بند ویژه روحانیت» زندان اوین در شهریورماه سال ۱۳۹۴ نیز از طریق «پاره کردن رگ دست» در زندان اوین، دست به خودکشی زده بود.
اتهامات اقای «غلامی آذر» اتهاماتی مالی عنوان شده است.
آقای «غلامی‌آذر» تا کنون چندین بار دست به اعتصاب غذا زده است.
بسیاری از حقوق‌دانان معتقدند دادگاه ویژه روحانیت، تشکیلاتی غیرقانونی است که با سوء استفاده مراکز قدرت برای روحانیونی که با قدرت حاکم همراه نیستند، تشکیل شده است.
در این تشکیلات امنیتی، هر متهم تنها می‌تواند از وکلای روحانی مورد تایید استفاده کند و وکلای غیر روحانی حق ورود به این دادگاه را ندارند. هم‌چنین پس از صدور رای در دادگاه بدوی، رسیدگی به پرونده متهمین نیز در دادگاه تجدیدنظر همان دادگاه صورت می‌پذیرد.
پس از دادسرای ویژه نیروهای مسلح، دادگاه ویژه روحانیت عنوان «مخوف‌ترین» و «امنیتی‌ترین» تشکیلات قوه قضائیه را به خود اختصاص داده است.
ننگ بر آن ایرانی که در سرزمین آریایی ما خود را 
مسلمان بنامد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر