۱۳۹۵ آبان ۱۵, شنبه

قلم ها را به بهانه واهی نشکنیم!

حسن روحانی
حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در مراسم افتتاحبه نمایشگاه مطبوعات گفت: "از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته است؟ نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد و بگذاریم آزادی مسئولانه باشد، امنیت امروز برای ما اصل است اما فکر نکنید تنها با تفنگ امنیت ساخته و یا حفظ می‌شود که تفنگ هم به جای خود لازم است. اما قلم چه؟ اما بیان؟ و اما فرهنگ؟"

به گزارش خبرنگار ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم افتتاحبه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: بی‌تردید رسانه، مطبوعات و اصحاب آن به فرهنگ و ارتباط افکار مردم با حاکمیت و انتقال نظر حاکمیت و فراهم آوردن زمینه برای توسعه جامعه، کمک می‌کنند. رسانه یکی از عوامل اصلی توسعه است و توسعه هم وسیله‌ای برای توسعه فعالیت رسانه‌هاست.
وی ادامه داد: ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که بار مسئولیت رسانه‌ها و مطبوعات از هر زمان دیگری بیشتر است. شرایط منطقه ما پیچیده است و ما نیازمند به امنیت هستیم.
وی همچنین افزود: شاید تعبیرات مختلفی از این شرایط پیچیده ارائه شود، یکی بگوید امنیت در سایه هنرمندی سیاست خارجی یک کشور تضمین می‌شود، دیگری بگوید نیروهای مسلح توانمند با قدرت بازدارندگی امنیتی می‌توانند امنیت را برای جامعه تضمین کنند.
رییس‌جمهور در همین رابطه تصریح کرد: واقعیت آن است که معضلات امنیتی به مفهومی که امروز منطقه ما با آن روبروست یعنی تروریسم، در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. گروه‌هایی با افراد جاهلی و رنگ و لعاب دینی، با عصبیت و فهم غلط و نادرست از اسلام و جهاد اسلامی به جان اسلام و مسلمانان منطقه افتاده‌اند.
وی یادآور شد: در چنین شرایطی و در برابر چنین تهدیدی آن‌چه می‌تواند ما را از ناامنی‌ها حفظ کند و جامعه امنی برای‌مان بوجود آورد آن است که در کشور ما گوش شنوایی برای افراط و ندای تروریسم وجود نداشته باشد.
وی اظهار کرد: اگر تروریسم در جامعه جاذبه داشته باشد،‌ اگر بخشی از مردم ندای تروریست‌ها را بپسندند، نه سیاست خارجی می‌تواند معضل امنیت را حل کند و نه قدرت نظامی،‌ هیچ کدام! آن‌چه امروز در کشور و در جامعه ما امنیت آفریده بیداری، هوشیاری، آگاهی و انسجام داخلی کشور است.
رئیس‌جمهور افزود: بنده به نمونه‌ای اشاره می‌کنم؛ چرا موصل سقوط کرد؟ مگر یک شهر بزرگ ۱.۵ میلیون جمعیتی با دارا بودن آن همه نیروی مسلح و ارتش چطور ممکن است از صبح تا ظهر این شهر بزرگ سقوط کند؟ سقوط این شهر به خاطر این بود که تروریست‌ها سلاح مدرن در اختیار داشتند. سقوط موصل به خاطر این بود که تروریست‌ها توانمندتر از ارتش مستقر در موصل بودند و یا اینکه دلبستگی مردم موصل به بغداد کاهش یافته بود.
وی تصریح کرد: موصل ارتباط عاطفی و سیاسی‌اش با بغداد قطع شده بود نه داعش، هر گروه مسلح دیگر با یک پرچم که نه سیاه حتی سفید می‌توانست بر موصل فائق آید. لذا سیاست خارجی نمی‌تواند موصل را حفظ کند، ارتش عراق هم نمی‌تواند، در فهم مسائل امنیتی و سیاسی امروز جهان و منطقه دچار اشتباه نشویم.
وی ادامه داد: البته که نیروهای مسلح کشورمان یک قدرت مهم و بازدارنده در برابر تجاوز احتمالی بدخواهان و دشمنان هستند و خواهند بود و البته سیاست خارجی و دیپلماسی عاملی مهم برای پیشگیری از جنگ و نزاع خواهد بود. اما در برابر معضل امنیتی امروز منطقه آن‌چه کارسازتر از همه عوامل است انسجام، وحدت و یکپارچگی جامعه و سپردن همه گوش جان و جسم به ندای توسعه ایران است.
روحانی اظهار کرد: اگر نظام اسلامی ما به اقلیت‌ها احترام نمی‌کرد، به وحدت دینی همت نمی‌گماشت و جایگاه اهل سنت را در این کشور محترم نمی‌شمرد و یا اگر دولت به فکر تعادل توسعه‌ای در کردستان، سیستان و بلوچستان، بخشی از هرمزگان، خراسان جنوبی و یا در سراسر کشور نبود و اگر امروز اقلیت‌های قومی و مذهبی کشور دل به نظام و رهبری و قانون اساسی و دولت نبسته بودند داعش در اینجا هم راه داشت، القاعده هم در اینجا راه داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: شما اصحاب رسانه و دنیای فرهنگ و هنر می‌توانید برای جامعه امنیت‌آفرین باشید، اما اگر خود اصحاب رسانه امنیت نداشته باشند و دل‌نگران امنیت خود، راه خود، شغل و قلم خود باشند چگونه می‌توانند امنیت بیافرینند؟
وی خاطرنشان کرد: از قلم شکسته و دهان بسته کاری ساخته است؟ نشکنیم قلم‌ها را به بهانه‌های واهی، نبندیم دهان‌ها را با بهانه‌های غیراساسی، بگذاریم در این جامعه آزادی باشد و بگذاریم آزادی مسئولانه باشد، امنیت امروز برای ما اصل است اما فکر نکنید تنها با تفنگ امنیت ساخته و یا حفظ می‌شود که تفنگ هم به جای خود لازم است. اما قلم چه؟ اما بیان؟ و اما فرهنگ؟
رییس‌جمهور افزود: اساس انقلاب اسلامی فرهنگ بود، اساس نهضت اسلامی ما فرهنگ بود. هیچ وقت امام (ره) در دوران نهضت اسلامی راه قیام مسلحانه را نپسندید. خط امام (ره) این نبود، خط امام (ره) تحول در افکار مردم و در فرهنگ جامعه بود. او با سخنرانی، اعلامیه و نوار توانست کشور را متحول کند. او با بیاناتش با نوشته‌هایش و با شاگردانش به دعوت مردم به خیابان‌ها و در صحنه توانست بزرگترین قدرت نظامی منطقه را به زانو درآورد.
وی با اشاره به «ضرورت وجود فضای مجازی»، گفت: نمی‌توان گفت فضای مجازی را نمی‌خواهیم، ما چه‌کاره هستیم که بگوییم فضای مجازی را می‌خواهیم یا خیر. مثل این‌که یادمان رفته است صاحب اصلی کشور مردم هستند، مثل این‌که اصل ششم قانون اساسی را فراموش کرده‌ایم، مثل این‌که یادمان رفته همه چیز از صندوق رأی بیرون می‌آید و مردم صاحب اصلی نظام مردم‌سالاری دینی هستند.
وی ادامه داد: مسئولین تمام کشور یا با رأی مستقیم مردم و یا با رأی غیرمستقیم همین مردم انتخاب می‌شوند. مردم، جامعه و رسانه‌ها نقش اساسی را در کشور ما ایفا می‌کنند. مردم با رسانه‌ها خو گرفته‌اند. رسانه مانند نی حافظ است که هرچه زمان از آن بگذرد اثرش بیشتر می‌شود. رسانه‌های صدساله و چندساله و یکی دو ساله داریم اما عده‌ای نمی‌گذارند رسانه‌ها جوانه دهند و کار خودشان را بکنند.
روحانی با بیان این‌که «دولت در حال تدوین نظام رسانه‌ای است»، خاطرنشان کرد: همانند نظام پزشکی، دولت به دنبال تدوین نظام رسانه‌ای است که تقدیم مجلس شورای اسلامی کند. بسیاری از تخلفات باید در همان نظام رسانه‌ای بررسی شود و جایش در دادگاه نیست. خیلی مشکلات در رسانه‌ها وجود دارد که ممکن است حتی یک حقوقدان حاذق هم آن را نداند. مگر همه تخلفات رسانه‌ای باید دادگاهی شود وقتی راه‌حل‌های حرفه‌ای‌تر و کم هزینه‌تر وجود دارد.
وی در بخش دیگری از این سخنرانی یادآور شد: این رسالت اصحاب رسانه است که رضایت را برای مردم ایجاد کند؛ چراکه تروریسم بر اسب نارضایتی و ناامیدی سوار می‌شود. آن‌هایی که جز ایجاد یأس و ناامیدی در افکار عمومی کار دیگری نمی‌کنند چه نتیجه‌ای از فعالیت‌های‌شان می‌خواهند بگیرند. افسردگی بر اثر بی‌نشاطی و ناامیدی در جامعه ایجاد می‌شود؛ چه کسانی هستند که به جای مزرعه امید کشتزار یأس را دنبال می‌کنند.
وی با اشاره به ضرورت حفظ امنیت ملی، خاطرنشان کرد: امروز ما باید امنیت‌مان را حفظ کنیم. برخی فکر می‌کنند امنیت ما تنها با موشک، تانک و هواپیما حفظ می‌شود. درست است این‌ها ضروری و لازم است و من فکر می‌کنم کسی هستم که می‌توانم بلند این حرف را بزنم؛ چراکه ۳۵ سال پیش به تحکیم نیروهای مسلح تأکید می‌کردم.
رییس‌جمهور ادامه داد: ما قدرت نظامی و قدرت دیپلماسی برای حفظ امنیت می‌خواهیم اما یادمان باشد که ناامنی منطقه ما تنها با سلاح و دیپلماسی حل نمی‌شود، گوش مردم باید با ندای توسعه آشنا شود تا به ندای تروریسم پاسخ ندهد. گوش اقوام و مذاهب هم باید با این موضوع آشنا باشد و این امر به دست شما اصحاب رسانه اتفاق می‌افتد.
وی با بیان این‌که «باید از دوران نوین پسابرجام و پساتحریم استفاده کنیم»، گفت: یک هوای سالمی ایجاد شده به جای آن‌که از آن برای ورزش و آماده شدن جهت بردن در مسابقه استفاده کنیم عده‌ای مدام بحث می‌کنند که آیا خوب است هوا سالم شده یا بد است، خط و ربط آن کسی که هوا را سالم کرده چیست. آدم تعجب می‌کند وقتی این شرایط را می‌بیند.
وی با اشاره به ضرورت حفظ منافع ملی، اظهار کرد: امروز ایران یک قدرت اقتصادی است که می‌تواند سرمایه و تکنولوژی را جذب کند و بازار را به دست آورد. در چنین فضایی باید به فکر سه جغرافیای بازار، سرمایه و فنآوری باشیم.
روحانی همچنین در ارتباط با کسب رأی اعتماد سه وزیر پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بحمدالله امروز مجلس شورای اسلامی به یک قدرت بزرگ بدل شده است و بیش از سال‌های گذشته دولت و مجلس در کنار یکدیگر قرار دارند. رأی اعتماد به سه وزیر در روز سه‌شنبه همه عاشقان این کشور را از روز دوشنبه امیدوارتر کرد. همه مردم ایران به خوبی قضاوت کردند که انتخابات اسفند ۹۴ با خرداد ۹۲ در یک مسیر بود.
وی در ادامه تصریح کرد: مردم دیدند که مجلس و دولت در کنار هم در مسیر اعتدال قرار دارند و از این بابت خوشحال شدند. بر طبق قانون اساسی مجلس می‌توانست به این سه وزیر رأی اعتماد بدهد یا ندهد، مهم این نبود که به این سه وزیر رأی اعتماد دهد بلکه مهم آن بود که مردم فهمیدند مجلس دهم گوشش به اتهامات واهی بدهکار نیست و متوجه شدند که این مجلس با دقت بیشتری به مسائل سیاسی کشور می‌نگرد و با دقت بیشتری رأی خود را به صندوق می‌ریزد.
وی افزود: آن‌چه که دستاورد روز سه‌شنبه بود تنها استقرار سه وزیر برای بهبود مسیر فرهنگ و نشاط جوانان نیست بلکه دستاورد بالاتر آن بود که دیگر گوش شنوایی برای اتهامات وجود ندارد و همین دستاورد از بزرگترین افتخارات ملت، مجلس شورای اسلامی و دولت است.
رئیس‌جمهور با بیان این‌که «رأی اسفند ۹۴ مردم در صندوق صحیح قرار گرفته است»، گفت: دولت به دلایلی همان سه وزیر را به مجلس معرفی کرد تا به مردم بگوید که رأی اسفند ۹۴ آنها گم نشده و در صندوق صحیح قرار گرفته است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: ما نیازمند وحدت و نشاط برای تحول جامعه هستیم، همه ما می‌خواهیم که انقلابی باشیم اما انقلابی بودن یعنی چه؟ هر کسی که تهمت می‌زند، دروغ می‌گوید، سخنی بدون تحقیق به زبان می‌آورد و شنیده‌ای را بدون تحقیق بازگو می‌کند و داد و فریاد می‌زند انقلابی نیست. هر کسی که کوتاه‌ترین راه را برای منافع ملی برمی‌گزیند و برای حفظ کشور تلاش می‌کند و راستی و درستی و امانتدرای را سرلوحه کارش قرار می‌دهد انقلابی است.
وی ادامه داد: انقلابی یعنی استقلال‌، آزادی و جمهوری اسلامی؛ ما مفهوم دیگری از انقلاب نمی‌شناسیم. انقلاب یعنی اخلاق و بالاتر از اخلاق هم اسلام است. انقلاب ما هم انقلاب اسلامی است. خود کلمه انقلاب مقدس نیست و گاهی در قرآن معنای منفی هم دارد اما انقلاب با وجود اسلام است که معنی مثبت می‌گیرد.
رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: الگوی ما پیغمبر (ص) و مولای‌مان حضرت علی (ع) است و برای من و امثال منی که از نوجوانی‌اش در انقلاب عمر، جوانی و هستی‌اش را گذاشته قابل تحمل نیست که کسانی انقلاب را بدزدند. آدمی که دروغ می‌گوید، تهمت می‌زند رابطه‌ای با انقلاب ندارد. دین، اسلام، ‌امام (ره) و شهدا آمدند و تلاش شد تا اخلاق در میان جوامع استمرار پیدا کند.
وی در ارتباط با ضرورت ایجاد توسعه اقتصادی بر اساس مبانی اسلامی، گفت: امروز فضای مناسبی پیش روی ما قرار گرفته و شرایط تحرک بزرگ اقتصادی فراهم شده. اگر برای جوانان توانستیم شغلی ایجاد کنیم انقلابی هستیم در غیر آن انقلابی نیستیم. اگر رونق اقتصادی را ایجاد کردیم از انقلابی‌ها هستیم اما با رشد منفی، اشتغال بدون تحرک انقلاب معنا ندارد. با تورم ۴۵ درصدی افسارگسیخته به انقلاب نخواهیم رسید.
وی افزود: انقلاب یعنی توسعه کشور، ایجاد نشاط، رفاه و اشتغال برای همه اقشار جامعه، بسیاری از اعتیادها و مفاسد اجتماعی به خاطر بیکاری و بی‌شغلی است. باید هم فضای اشتغال را ایجاد کنیم و هم شما اصحاب فرهنگ و رسانه نشاطی را برای مردم فراهم آورید. نگاه کنید ببینید در یک سال گذشته چقدر رسانه شما نشاط ایجاد کرده است، چقدر مسیر اشتغال را رونق داده و چقدر دولت را در این راه هدایت کرده است.
روحانی با استقبال از انتقادهای سازنده، گفت: ما اعتقاد به عصمت نداریم و نیازمند انتقاد سازنده هستیم اما انتقاد سازنده با هتاکی متفاوت است، رسانه باید منتقد باشد اما هتاکی در رسانه جایی ندارد.
وی همچنین گفت: مگر می‌شود که بدون سرمایه برای جوانان شغل ایجاد کنیم؟ اگر اینگونه می‌شود در رسانه‌های‌تان برای ما بنویسید تا ما یاد بگیریم. اما اشتغال بدون سرمایه و رونق بازار تحقق پیدا نخواهد کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که «فضا را باید مناسب برای جذب سرمایه کرد» گفت: شما می‌توانید این فضا را بوجود آورید. کاری کردیم که دنیا نظر، افکار و دیدگاهش نسبت به ملت ایران و جمهوری اسلامی از ۳ سال پیش متفاوت باشد. حتما با یک قضاوت عادلانه می‌بینید ایران‌هراسی حداقل کاهش یافته اگر تمام نشده چیزی نیست که تمام شود. سی و چند سال را تلاش کردند آن را بوجود آورند.
رئیس قوه مجریه ادامه داد: دیروز همه متفق شدند که تحریم را اعمال کنند اما توجه کنید چرا جوری رفتار کردیم که آمریکا و اروپا رای به تحریم ما داد؟ جای تعجب نیست، آن‌هایی که امروز به جای نقادی، هتاکی می‌کنند، چرا آن روز صدای‌شان بلند نشد؟ چرا راهی را انتخاب کردیم که همه عالم را علیه خود متحد کردیم؟ مگر می‌شود ما کاری کنیم که دشمنان ما سال‌ها دنبال این بودند که همه را از دائم و غیر دائم علیه ما جذب کنند. چطور شد که این فضا بوجود آمد.
وی خاطر نشان کرد: چه مقدار نفت در این چند سال می‌توانستیم بفروشیم و درآمدش را بدست آوریم و نتوانستیم و به خاطر تحریم ها از سال ۹۱ تا ۹۴ ، ۱۸۰ میلیارد دلار از درآمد کشور کسر شد که می‌توانست برای تحول و اشتغال کشور به کار رود. تحریم‌ها را برداشتیم اما بعضی‌ها ناراحت هستند و می‌گویند چرا تحریم ها برداشته شده است؟ اگر به عنوان مثال صد تا تحریم برداشته شده و چند تا مانده، آن صد تا را نگاه نمی‌کنند و آن چند تا را می‌بینند.
وی ادامه داد: آدم دچار حیرت است؛ چرا درک نمی‌شود . فکر می‌کنند اگر بگویند ما در این چند سال موفق بودیم دولت نفع می‌برد. در حالی که این موفقیت برای مردم است. دولت رای داده، شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان هم رای داده، رهبری هم تایید کرده، باز هم نمی‌دانم مشکل کجاست؟ شما اهل رسانه باید بیابید و باید برای مردم شرح داده و توضیح دهید.
رئیس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: امروز دومین خواست من از شما در کنار تثبیت و حفظ امنیت کشور در سایه فرهنگی و انسجام وحدت در جامعه و نزدیک کردن همه اقوام و مظاهر این است که بتوانیم فضا را برای بهره‌برداری از شرایط پسابرجام استفاده کنیم. هر چه شرایط آرام‌تر باشد و وحدت را دیگران بیشتر ببینند، جذب سرمایه آسان‌تر می‌شود.
وی ادامه داد: البته وقتی کشوری ۱۰ سال در یک شرایط غیرعادی است از سال ۸۴ تا ۹۴ شرایط دوران تحریم را گذرانده‌ایم و اکنون که می‌خواهیم شرایط را به رونق برگردانیم، یک روزه امکان‌پذیر نیست. اما من به شما می‌گویم شما اصحاب اطلاع و رسانه هستید که باید به مردم اطلاع دهید. آیا گشایش روز به روز بیشتر شده یا کمتر؟ از آن روز که برجام اجرایی شد، یعنی ۲۷ دی ماه سال گذشته تا امروز آیا گشایش‌ها بیشتر شده یا کمتر؟
وی اظهار کرد: اگر هر روز بیشتر شده معلوم است راهی که انتخاب کرده‌ایم درست بوده هیچ کشوری در جهان به جز رژیم صهیونیستی نیست و البته یک کشور در این منطقه هم،‌ همین‌گونه است که مسیر کج را انتخاب کرده‌اند و غیر از این دو کشور نیستند که اعتراف نکنند که مذاکرات هسته ای پیروزی بزرگ برای ملت ایران بوده است، آن‌ها می‌گویند پیروزی بوده، زیادی هم می‌گویند. آن‌ها معتقدند ایران سر آن‌ها کلاه گذاشته است،‌نمی‌گویند ایران پیروز نشده رژیم صهیونیستی هم نمی‌گوید ایران پیروز نشده بلکه می‌گویند ایران سر بقیه کلاه گذاشته است. چطور می‌شود در جهان یک کار بزرگ را ملتی بزرگ انجام دهد که همه عالم در برابر قدرت دیپلماسی این ملت سر فرود آورد. امروز شرایط برای حرکت و توسعه اقتصادی در کشور از هر روز دیگر آماده‌تر است، توسعه این فضا به دست شماست. شما نشریات اقتصادی،‌ سیاسی و اجتماعی باید این مسیر نو را برای ملت، منطقه و جهانیان به خوبی باز کرده و تشریح کنید.
رئیس‌جمهور در ادامه ابراز کرد: دولت در طول این سه سال در وزارت ارشاد و در سایر وزارتخانه‌ها - با تلاش‌هایی که برادر عزیزم آقای جنتی انجام داد - کار بزرگی در این حوزه انجام داد. همه می‌دانند مجوز یک نشریه از زمان تقاضا تا موافقت چقدر زمان می‌برد. گفته می‌شود ۵ سال؛‌ در حالی که بنده پیش از این شاهد بودم که مجوز نشریه‌ای ۸ سال هم طول کشید و به جایی نرسید.
وی تصریح کرد: امروز چقدر طول می‌کشد؟ دیگر سال نیست، ماه است، دیگر ۵ سال نیست،‌ ۵ ماه است. این همه مجوزی که در این مدت ۳ سال صادر شده خوشحالم که برای بخش خصوصی بوده برای عمومی و دولتی نبوده. این‌ها را باید به مردم و به بخش خصوصی واگذار کنیم. وقتی نشریه‌ای دارم که پولش از جایی می‌آید دل نگرانی ندارم که بخرند یا نخرند، دو سه هزار تا چاپ می‌کنند برای نهادها می‌فرستند اگر هم برگشت مهم نیست، اطلاعات دسته اول هم دارم.
وی با تاکید بر این‌که Lرانت اطلاعاتی بلای بزرگ در کشور ما استK گفت: هنوز پرونده دست بازپرس است قاضی و دادستان هم خبر ندارند، این آقا خبر دارد، دستگاه امنیتی ما هنوز آن وزیر و رئیسش خبر ندارند، این یکی خبر دارد،‌ نمی دانم اجنه هستند،‌چگونه خبر دارند و چگونه ارتباط دارند ، ‌ما که درست نفهمیدیم.
روحانی ادامه داد: رانت اطلاعاتی را کنار بگذاریم. چطور از یک پرونده‌ای، یک روزنامه‌ای زودتر از رئیس آن قوه خبر دارد؟ رانت اطلاعاتی برای جامعه ما بلاست. البته مردم خوب می‌فهمند و خوشحالم که مردم پاسخ درستی می‌دهند. آن‌ها متوجه امور هستند.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: دولت در برابر مطبوعات و رسانه‌ها وظایفی دارد که باید انجام دهد. دو کار مهم را در دستور دارد ابتدا نظام رسانه‌ای که مانند نظام پزشکی مهم است که در حال آماده شدن است تا به مجلس برود. بسیاری از تخلفات را آن‌جا می‌توان رسیدگی کرد. قانون مطبوعات تغییراتی لازم دارد که مشغول بررسی در دولت هستیم و در صورتی که تکمیل کنیم به مجلس می فرستیم و این قدم مهمی است. در زمینه یارانه هم اگر کمی عقب هستیم همین امروز بعد از اینجا به سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم که بتوانیم امسال یارانه مطبوعات را جبران کنیم.
وی همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد تا به طور جدی جلساتی را برگزار کرده و مشکلات اصحاب رسانه را به دقت مورد رسیدگی قرار دهند و اگر هم مساله‌ای بود در هیات وزیران مطرح شود تا در مورد آن‌هایی که دولت می تواند راه حل پیدا کند گامی برداشته شود.
رئیس‌جمهور در پایان اظهار کرد: می‌دانم رسانه‌ها تا چه حد مهم و تاثیرگذار هستند و حل مشکلات آن‌ها چقدر می‌تواند موثر باشد. به حق رسانه‌ها دانشگاه هستند و دنیای امروز دنیای ارتباطات است و همه باید تلاش‌مان را در این راه انجام داده و دست به دست هم دهیم که برای توسعه و پیشرفت کشورمان تلاش کنیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر