۱۳۹۵ شهریور ۱۴, یکشنبه

رضا پهلوی و دادگاه نظامی

فرامرز دادرس
هشدار به ایرانیان میهن پرست ؛ کشور های عرب خلیج فارس به کمک دشمنان ایران در حال توطئه برای بازگشایی دوباره پرونده مالکیت ایران بر سه جزیره ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی می باشند. امارات متحده عربی با صرف هزینه های کلان قصد دارد مالکیت ایران بر این سه جزیره ایرانی را مخدوش نماید. 

اگر روشن شود رضا پهلوی یا هر ایرانی در داخل یا خارج از کشور، دانسته یا ندانسته، با واگذاری اسناد، مدارک، شهادت کتبی یا شفاهی، در پوشش مصاحبه رسمی یا غیر رسمی، گفتگوی علنی یا پنهانی، شرایطی فراهم آورده اند تا امارات متحده عربی بتواند مالکیت ایران بر جزایر سه گانه در خلیج فارس را مخدوش کند، خیانت بزرگ یا خیانت ملی بشمار می رود و این از جرایم بسیار سنگین است و کیفر آن در بسیاری کشورها محاکمه در دادگاه نظامی و اشد مجازات می باشد.

فراموش نکنیم در سال 1971 میلادی با استفاده از همین ترفند ها بحرین استان چهاردهم ایران را از مام میهن جدا کردند. 

این به عهده حقوقدانان، وکلا، نهاد های سیاسی و میهن دوست ایرانی است تا از پرونده شکایت امارات متحده عربی علیه ایران به سازمان ملل متحد ، و اسناد ارائه شده، شهادت های تنظیم شده و نظرات عنوان شده علیه حاکمیت ایران بر سه جزیره ایرانی؛ تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از سوی این شیخ نشین در مراجع بین المللی آگاه شده و مردم ایران را آگاه نمایند.

آخرین بار در امرداد ماه 1393 خورشیدی، امارات متحده عربی با ارسال نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد باردیگر بر سر مالکیت بر جزایر سه گانه ایران شکایت کرد. موضوع این شکایت اماراتی ها برافراشته شدن پرچم ایران در جزیره ابوموسی بود.

تا کنون مدارکی که اماراتی ها مبنی بر ادعای مالکیت خود بر این جزایر به مراجع بین المللی ارائه داده اند به دلیل فقدان و نقائص حقوقی مورد توجه نهاد های بین المللی قرار نگرفته اند، به همین دلیل اماراتی ها به سفارش وکلای زبر دست خود دست به ترفند تازه ای زده اند. آنان با ملاقات و گفتگو در پوشش مصاحبه با برخی از ایرانیان سرشناس، مقامات پیشین حکومت شاه؛ دیپلومات های پیشین دوران شاه و جمهوری اسلامی، وزرای سابق، اعضای سرشناس اپوزیسیون ایران در خارج از کشور و روزنامه نگاران ایرانی که در دوران باز پس گیری جزایر ایرانی صاحب قلم بودند، در پی جمع آوری شهادت های کتبی و شفاهی به منظور ارائه و تکمیل نمودن پرونده شکایت خود در سازمان ملل متحد می باشند. از امرداد ماه 1393 خورشیدی تاکنون امارات متحده می کوشد به کمک کشور های عربی و برخی از قدرت های بیگانه، با صرف هزینه های کلان مسئله مالکیت ایران را بر این جزایر زیر سؤال ببرد و موفق به بازگشایی پرونده مالکیت جزایر ایرانی شود.

موضع گیری های سه سال گذشته رضا پهلوی در مصاحبه با رسانه ها و نهاد های زیر پوشش دولت های عربستان ،مصر و امارات، ذکر نام خلیج بدون پسوند فارس! و پذیرش ضمنی بطور مستقیم و غیر مستقیم و اقرار شخص رضا پهلوی به وجود اختلاف میان ایران و امارات بر سر جزایر سه گانه و اظهار علاقه وی برای رفع اختلافات میان دو کشور، با دادن وعده گفتگوی دوباره ! بر سر مالکیت جزایر لاینفک ایرانی و باز کردن پرونده بسته شده این جزایر پس از به قدرت رسیدن رضا پهلوی و شورای وی در ایران، می تواند به عنوان شهادت رسمی یک فرد سرشناس ایرانی ، ولیعهد سابق ، رئیس شورای ملی به عنوان یک سند قابل طرح در سازمان ملل متحد علیه مالکیت ایران بر جزایر سه گانه بشمار رود و تمامیت ارضی ایران را متزلزل سازد.

در مورد ماجرای جدایی بحرین از ایران در سال 1971 میلادی، خلاف آنچه که تاکنون به دروغ به مردم ایران گفته شده است؛ حکومت بحرین بدون برگزاری رفراندوم « همه پرسی» واقعی موفق شد استقلال بحرین را در پوشش رسمی و قانونی به سازمان ملل و دیگر کشور های جهان بقبولاند. حکومت وقت بحرین تنها با گردآوری شهادت های کتبی شمار اندکی از مردم بحرین و ارائه آن پرونده به سازمان ملل متحد با این ترفند موفق به جدایی جزیره بحرین از ایران شد.

احتمال اینکه امارات متحده عربی اکنون نیز با ضبط و ارائه مصاحبه های رضا پهلوی با رسانه های عربی، این گفتگو ها را به عنوان مدارکی مبنی بر حقانیت شکایت امارات از ایران علیه حاکمیت کشور ما بر جزایر سه گانه به سازمان ملل ارائه دهد وجود دارد. این ترفند می تواند به بازگشایی و رسیدگی دوباره به پرونده مالکیت سه جزیره ایرانی منتهی شود.

امارات متحده عربی از سال 1971 تا سال 1992 میلادی، ادعایی بر این جزایر نداشت. در سال 1991 میلادی، امارات قصد داشت شماری از کارگران مصری ،هندی،پاکستانی و فیلیپینی را در جزیره ابوموسی اسکان دهد که با مخالفت شدید و جلوگیری حکومت کنونی ایران روبرو شد. امارات قصد دارد با تغییر در ترکیب جمعیت این جزایر بتواند درصورت بازگشایی پرونده، مالکیت این جزایر را از ایران سلب کند.


سوم سپتامبر 2016

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر