۱۳۹۵ شهریور ۲۶, جمعه

واکنش قاسم سلیمانی به سخنان مهدی خزعلی

رادیو فرانسه:

قاسم سلیمانی با انتشار بیانیه ای عجیب به "برخی اظهارات تفرقه افکنانه اخیر دشمن" پاسخ داد و از "برادران و خواهران عزیز خواهش" کرد که نسبت به این "اظهارات فریبکارانه و تفرقه افکنانۀ" دشمن بی اعتنا بمانند. قاسم سلیمانی سپس خود را "سرباز صفر ولایت" خواند و گفت که می خواهد "تا آخر عمر در همین مقام بماند."

فرماندۀ سپاه قدس نگفت که بیانیه اش را در پاسخ به سخنان چه کسی منتشر کرده که از قرار در دل "برادران و خواهران عزیز" فرماندۀ سپاه قدس نیز اثر گذاشته اند به طوری که "حاج قاسم سلیمانی" ناگزیر از پاسخگویی شده است. اما، به تازگی مهدی خزعلی، فرزند آیت الله ابوالقاسم خزعلی و از منتقدان حکومت اسلامی ایران، فرماندۀ سپاه قدس را به دلیل ندانم کاری هایش عامل تقویت گروه داعش در سوریه و عراق دانست که اکنون به بلایی علیه امنیت ملی ایران، منطقه و جهان تبدیل شده است. (فیلم زیر)



مهدی خزعلی در سخنانش سلیمانی را از نظر عقیدتی و بینش سیاسی همجنس داعش خواند و افزود که فرماندۀ سپاه قدس با اشتباه های راهبردی و جبران ناپذیرش در سوریه و عراق و کشاندن پای ایران به معرکۀ جنگ های داخلی این دو کشور، عملاً موجودیت کشور را به خطر انداخته است.



مهدی خزعلی در انتقادهای بی پرده اش تأکید کرد که به دلیل همین خطاهای فرماندۀ سپاه قدس، اکنون مردم ایران باید بعد از جنگ هشت ساله با عراق هزینه های کمرشکن مالی، انسانی و اخلاقی جنگ ویرانگر سوریه را بپردازند، بی آنکه هیچ چشم انداز روشنی برای خروج ایران از این خطر وجود داشته باشد. 



مهدی خزعلی چند بار در سخنانش از قاسم سلیمانی به عنوان نادانی یاد کرد که سنگی را به ته چاه انداخته و اکنون صد عاقل هم قادر به خارج کردن این سنگ از چاه خشونت و بدنامی ایران در منطقه نیستند.



اگر قاسم سليمانی نبود الان داعشى در سوريه وجود نداشت/مردم سوريه بزودی بخاطر ويرانيها مدعى ما خواهند شد



مهدی خزعلی گفته: ...ما الان در باتلاق سوریه گیریم، توی چاه افتادیم... اگر سپاه قدس زیاده‌ خواهی نمی‌ کرد نهایتا بشار اسد می‌ رفت و یک رژیم بعثی افلقی مستبد دیکتاتور می‌ رفت و می توانستیم با کسانی که جانشین می‌ شدند رابطه خوبی برقرار کنیم....سی سال به سوریه نفت می‌ دادیم مفت.. خوب نفت مفت را به هر کس بدهی با تو دوست است....در سوریه داریم می‌ جنگیم و این اشتباه است...متاسفانه یک دیوانه‌ ای سنگ را در چاه میندازد و صد تا عاقل هم نمی‌ توانند دربیاورند. .. این سنگ را انداختن توی چاه و الان ما توی چاه هستیم کاریش هم نمی‌ توانیم بکنیم یعنی سنگ را چگونه در بیاوریم فعلا توی این وضعیت هستیم...ما گرفتار داعشی هستیم که بوجود آمدنش مربوط به سومدیریت حاج قاسم سلیمانی است و اگر اینکار را نمی‌ کرد الان داعشی در سوریه نبود …



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر