۱۴۰۱ شهریور ۲۷, یکشنبه

 به کجای این شب تیره بیآویزم قبای ژنده خود را؟


منیژه حبشی


چند خط زیر را قطره ای بس کوچک از رنج و درد عمیقی بدانید که  موج اخبار شوک آور داخل کشور در جان همه ما ایرانی های داخل و خارج از کشور جاری کرده و می کند. 


مهسای زیبا و جوان و سرشار از زندگی، اولین و آخرین ضربه اشغالگران به مردم ایران و کشورمان ایران نیست. حتی در مراسم بدرقه این گل چیده شده از دامان ایران هم باز کشته و مجروح داده و خواهیم داد (نماینده سقز از شلیک با ساچمه به روده معترضانِ جان‌باختن مهسا امینی و در حال مرگ بودن کیان درخشان خبر داد). حکومتیان هم در همه این جنایت ها، بجای پاسخگویی به مردم در برابر اعمال ضد بشری شان، از همان استدلالهای نخ نما و همان  فرمول های شناخته شده همیشگی، پشت سرهم ردیف می کنند:

- هیچگونه ضرب و شتمی در کار نبوده

- فقط برای شرکت در کلاس های ارشاد و هدایت برده شده

- بیماری صرع و بیماری قلبی مادرزاد داشته

- حتی در ۵ سالگی برای این مشکلات مغزی عمل جراحی شده

- هدف ما توجیه و ارشاد است و هیچ خشونتی نمی شود.

- فیلم را بعدا ارائه می دهیم (یعنی بعد از سانسور جنایت خودمان)

- و مسئولان طبق معمول وعده رسیدگی می دهند…!


خامنه ای که صدایش بریده وحتی وقتی دیروز با عصا در زیر قبا که استوار نشانش دهد ظاهر شد، از این جنایت سخنی نگفت. پس گفته اش را چون تفی بصورت خبیث خود او و عمال گوش بفرمانش پرت کنیم که:« جوان مردم را می کشید و زبانتان هم دراز است»!

رئیسی، قاتل چند هزارتن از بهترین فرزندان مملکت در دهه ۶۰ و بویژه در تابستان ۶۷ هم مانند همه فرمان های بی پایه و مایه اش دستور «بررسی و رسیدگی» می دهد!

قالیباف دزد و متخصص حمله گازانبری به دانشجویان و مردم هم به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها ماموریت داده که تمامی ابعاد این موضوع را با قید فوریت و دقت بررسی کند!

 وزیر کشور وقیح و جانی رژیم هم تلاش کرده جان باختن او را به وضعیت جسمی خود او نسبت دهد. او گفت: «این خانم در سن ۵ سالگی روی مغزشان عمل انجام شد»!

برخی از استمرارطلبان هم مرزهای وقاحت را در نوردیده اند. غلامحسین کرباسچی به روش رهبرش این عمل را به نفوذی های دشمن منتسب کرده است: «روزی که ایران  عضو رسمی شانگهای میشود ونگاه جهان پس ازمذاکرات وین به ایرانست وحضوربیش از سه میلیون ایرانی درعراق خیره کننده است بادخترجوانی از کردستان چنین رفتاری میشود. # نفوذیها فقط ساختارهای دفاعی یا اتمی رانشانه رفته اند؟» 

اینها دیگر چه موجودات متعفنی هستند!! 


بیمارستان و پزشکان هم برای بیان واقعیت تحت فشارهای سنگین حکومتند. بیمارستان کسری اعلام کرده بود که مهسا را زمانی که به بیمارستان آوردند فاقد علائم حیاتی بوده است. اما بعد از انتشار اطلاعیه ، این بیمارستان را مجبور کردند که اطلاعیه خود را از صفحه اینستاگرام حذف کند.

آقای رضا پهاوی و شهبانو فرح دو روز عزای عمومی اعلام کرده اند و احزاب کردستان برای فردا یعنی دوشنبه فراخوان اعتصاب سراسری داده اند.


اما هموطن نازنین، آیا یک هفته اعتراض به متروپل در خوزستان، یک هفته بخاطر کمبود آب در اصفهان و یک هفته ده روز اعتراض فرهنگیان و باز نشستگان و زمانی کارگران هفت تپه جوابی جز سرکوب و اعمال سبعانه حکومت داشته است؟ 

آیا زمان آن نرسیده که این جویبارها بهم بپیوندند و به رود خروشانی بدل شوند که کاخ طلم و جنایت ۴۴ ساله را فرو بریزد؟ آیا در عزای قتل مهسا یا همان ژینا دختر زیبای مادرمان ایران، معلمان، بازنشستگان، کارگران، دانشجویان و همه و همه نباید همراه و همزمان اعتراض و اعتصاب داشته باشند؟ که اگر نشود، به یقین باز این جنایت نیز بعد از مدتی به خاطره تلخی دیگر بدل خواهد شد. مانند ندا، سهراب، پویا، ریحانه، شلیر، محسن و… و ما شاهد پوزخند پیروزی بر صورت کریه آدم نمایان حاکم خواهیم بود تا جنایت بعدی…


یک ستاره از فساد خاک وارسته

روشنایی کی دهد آیا

این شب تاریک دل را؟

عابرین! ای عابرین!

بگذرید از راه من بی هیچ گونه فکر

دشمن من می رسد، می کوبدم بر در

خواهدم پرسید نام و هر نشان دیگر.

وای بر من!

به کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده ی خود را

تا کشم از سینه ی پر درد خود بیرون

تیرهای زهر را دلخون؟

وای بر من!


 منیژه حبشی

۲۷ شهریور ۱۴۰۱ برابر با 18 سپتامبر 2022


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر