۱۴۰۰ تیر ۸, سه‌شنبه

 تجربه ارزشمند را پاس بداریم و ارتقاء دهیم

کاوه ال حمودی
انتخابات جنجالی و پر حاشیه ای که در روز 28 خرداد برگزار شد, در حقیقت انتخابات نبود و نام انتصابات برای ان زیبنده تر است. تاکنون انتخابات به معنای واقعی کلمه در جمهوری اسلامی هیچگاه نداشتیم و این به اصطلاح انتخابات با نظایر قبلی اش تفاوتی چندانی نداشت, تنها تفاوت ان با قبلی ها تحریم همه جانبه و گسترده سیرک انتخابات بود. 

این به اصطلاح انتخابات, بدون سروصدا روز 29 خرداد نیز ادامه یافت, خبرها حاکی است که ملایان بدون اعلام تمدید زمان انتخابات, روند رای گیری را تا روز بعد نیز ادامه دادند و از مراجعین حتی بدون نیاز به ارائه شناسنامه و یا شماره کارت ملی رای گیری صورت گرفت, اما علیرغم همه ترفند ها, بر سردی و تحریم انتخابات هیچ جای شک و تردیدی نیست. 

این انتخابات پایین ترین سطح و میزان مشارکت در طول کل عمر جمهوری اسلامی را به خود اختصاص داده است, وسعت تحریم فقط محدود به شهرهای بزرگ نبود, بلکه حواشی شهر ها و روستاها را نیز شامل گردیده است. 

اظهارات خامنه ای قبل از شروع انتخابات مبنی بر “قهر نکردن با صندوق انتخابات” بیانگر وحشت و نگرانی او و دلیلی بر وجود حرکت وسیع, و عزم گسترده مردمی برای تحریم سیرک مسخره ای است, که به گزاف نام انتخابات بر ان گذاشته شده است. 

این تجربه جمعی موفق نشان داد که اولا دشمن فوق العاده ضعیف و اسیب پذیر است و دود و دم دیکتاتوری یک دروغ فریب بیش نیست, به قدرت جمع ایمان بیاوریم. 

مردم تازه راهی و روشی را یافتند و در صحنه عمل و پراتیک اجتماعی هم ان را به محک تجربه گذاشتند و جواب داده است, روشی است که با ان می توان بدون کمترین هزینه, سنگین ترین ضربات را به رژیم وارد کرد, باید این تجربه ارزشمند را پاس بداریم و تلاش کنیم ان را به زمینه ها و پهنه های دیگر نیز ارتقا دهیم. 

پس از این تجربه موفق, قطعا دست ولی فقیه ارتجاع در مهندسی جامعه کیفا بسته تر خواهد شد, و ترفندهایی که به کار می برد دیگر مانند قبل کارساز نخواهند بود. 

تجربه تحریم عمومی و “نه” بزرگ ملت ایران به فریب بزرگی که نام انتخابات بر ان گذاشتند در حقیقت یک طلسم شکنی ضروری و تعیین کننده می باشد که محصول سال ها تجربه و خطای نیروهای اپوزیسیون و جامعه و محصول پشتکار و حقانیت مرزبندی با رژیم ضد بشری است.

این بار اگر خامنه ای محبور به بیرون اوردن مهره نفرت انگیز و جنایتکاری بنام رئیسی از صندوق شده است, قطعا به این دلیل است که همه ذخائرش را مصرف کرده است و دیگر حنای مدره نمایی و اصلاح طلبی برای مردم و جامعه ایران رنگی ندارد.

شکی نیست که ملت ایران قیمت جناح بندی و باند بازی های ولایت فقیه را با گوشت و پوست خود سنگین پرداخت کرده است, رسیدن به این نقطه عطف سرنوشت ساز اصلا ساده و بی هزینه نبود و به جد باید گفت هزینه فریب و ترفند اصلاح طلبان دروغین کمتر از هزینه یک انقلاب از مردم ایران قیمت نگرفته است. 

در رابطه با این انتخابات رسوا و بی اعتبار و بیرون امدن رئیسی از کلاه شعبده بازی خامنه ای, باید انتصاب رئیسی را به فال نیک گرفت, حداقل با این همه جنایت و نحوست اگر بخواهیم فایده ای برایش ذکر کنیم باید گفت که فایده ریاست جمهوری رئیسی در این است که ارایش و مکیاج اصلاح طلبی و مدره نمایی را از چهره رژیم ولایت فقیه تماما پاک می کند و ان را به همان شکل کریه و زشتش برای جهانیان نمایان می کند. 

از ابتدا برای مزدوران برون مرزی رژیم معلوم بود که با توجه به تجربه انتخابات قبلی این بار نیز بیش از قبل مخالفان در مقابل سفارت های رژیم تجمع می کنند و مزدوران برای رای دادن باید پی رسوایی عبور از مقابل ان جمعیت خشمگین را به تن خود بمالند.

مزدوران برون مرزی رژیم در این دور از انتخابات دریافتند که این دور قیمت مزدوری خود را به تمام و کمال باید بپردازند و با عبور از مقابل انبوه جمعیت مخالفان خشمگین مورد شناسایی قرار گرفته و فیلم و عکس از انها گرفته شود و بی شک در سطح وسیعی افشا و رسوا خواهند شد. 

در تجمعات جریان ها, گروه ها و سازمان های اپوزیسیون ایرانی در مقابل سفارت های جمهوری اسلامی, نمایش و جلوه زیبایی ار وحدت و انسجام اپوزیسیون در مقابل دشمن ضد بشری بود که نوید بخش تحقق ائتلاف و همگرایی گسترده نیروهای اپوزیسیون در اینده نزدیک است. 

کاوه ال حمودی 

Kaveh179@gmail.com


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر