۱۳۹۶ مهر ۱۸, سه‌شنبه

««« زنان آزاده و سکولار ایران »»»
هرگونه خشونت  و رفتار غیر عادلانه را که از صدر اسلام تا کنون برعلیه زنان مرسوم شده است را ، قویآ محکوم می کنیم






مجلس و طرح ممنوع الخروجی زنان ورزش کار

طرح خروج زنان در شرایط خاص شامل حضور زنان در همایش‌های علمی یا مسابقات ورزشی و موارد مشابه می‌شود. این طرح در کمیسیون فرهنگی مخالفانی دارد.

زنان مجلس به‌ویژه در دوره‌ای به فکر طرحی برای تسهیل خروج زنان ورزشکار و نخبه از کشور افتادند که خبر ممنوع‌الخروجی نیلوفر اردلان- کاپیتان تیم فوتسال بانوان ایران- و زهرا نعمتی پرچم‌دار المپیک و عضو تیم ملی تیراندازی به وسيله همسرانشان خبرساز شد. 

حالا طیبه سیاوشی به «شرق» می‌گوید: «در حال جمع‌آوری اطلاعات و یافته‌ها درباره زنانی هستیم که در سطوح ملی فعالیت دارند و برای خروج از کشور به دلایلی با مشکل مواجه شده‌اند. تاکنون گزارش‌های رسیده به فراکسیون زنان نشان از آن دارد که هشت زن ملی‌پوش به وسيله همسرانشان ممنوع‌الخروج شده و از شرکت در بازی‌های بین‌المللی بازمانده‌اند.

البته این را هم بگویم که زنان دیگری نیز هستند که حاضر نشده‌اند اسمشان بیاید و این هشت نفر شامل زنان ممنوع‌الخروج‌شده‌ای هستند که تازه حاضر شده‌اند اسم و عنوان‌شان در فدراسیون ثبت شود و این گزارش به دست ما برسد». 

سیاوشی همچنین به «شرق» خبر داده که وزارت ورزش و فدراسیون‌های مربوطه در برخی موارد برای قانع‌کردن مرد خانواده برای حضور در میادین ورزشی ناگزیر به پرداخت مبالغی برای جلب رضایت همسر شده‌اند.

این طرح به گفته سیاوشی این هفته در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفت و البته با مخالفت برخی نمایندگان مواجه شد. احمد سالک در این جلسه خطاب به سیاوشی گفته زن حتی برای شرکت در نماز جمعه نیز به اذن مرد نیاز دارد و این تغییر خلاف فقه و شرع است. 

به گفته او «علاوه بر مخالفت برخی نمایندگان مجلس تا اینجای کار، مخالفت‌هایی از سوی دستگاه‌هاي اجرائی مختلف صورت گرفته، از جمله بخش گذرنامه وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و اداره گذرنامه ناجا».سیاوشی همچنین گفته تیم‌های ملی هزینه‌های زیادی می‌کنند و بعد یکباره همه رشته‌هایشان پنبه می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر