۱۳۹۶ مهر ۱۹, چهارشنبه

زنان آزاده وسکولار ایران
محکوم می کنیم
ما هرگونه رفتار غیر عادلانه و غیر انسانی که از صدر اسلام تا کنون بر علیه زنان اعمال شده است را، محکوم می کنیم!



فرمانده ناجا: هر کس کاندیدا می‌شود وعده حذف گشت ارشاد می‌دهد

نظارت پلیس بر حجاب سرنشینان خودروهفرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ادامه فعالیت "گشت‌ ارشاد"، از تلاش کاندیداهای ریاست جمهوری برای توقف این نیرو انتقاد کرد.
حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی ایران، روز سه‌شنبه در همایشی که برای ترویج و تبلیغ چادر برگزار شده بود، گفت: "امروز شاهدیم که هر کسی در هر شهرستان می‌خواهد کاندیدا شود یا هر کس می‌خواهد در ریاست جمهوری شرکت کند، شعار می‌دهد که من گشت ارشاد را برمی‌دارم؛ اما مگر این شدنی است؟ این قانون است. قانون را تغییر دهید ما هم حرفی نداریم. اما ما نمی‌توانیم برخلاف قانون عمل کنیم."
فرمانده ارشد پلیس ایران با استناد به قانون "عفاف و حجاب"، که در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، گفت که نیروی انتظامی با ۲۱ وظیفه، یکی از ۲۶ دستگاه مسئول در مورد حجاب است.
پیش از این چندین داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ایران، آشکارا یا بطور تلویحی، علیه گشت‌های ارشاد موضع‌گیری کرده‌اند.
محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ متهم بود که مدافع سخت‌گیری علیه پوشش است، اما در سخنرانی تلویزیونی خود گفت که مشکلی با مو و پوشش جوانان ایران ندارد.
اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده وقت نیروی انتظامی بعدها فاش کرد که احمدی‌نژاد توصیه می‌کرد برخورد گشت‌ ارشاد به گونه‌ای باشد که باعث "ایجاد نارضایتی" علیه دولت نشود.
حسن روحانی رئیس جمهوری کنونی ایران نیز اگر چه وعده حذف گشت ارشاد را نداد، اما در چندین سخنرانی خود خواستار رعایت حقوق شهروندی زنان ایران شد و برخوردهای خشن را تقبیح کرد.
اصولگرایان معتقدند از زمان سر کار آمدن آقای روحانی، گشت ارشاد نیروی انتظامی در موضع انفعال قرار گرفته است.
نیروهای انتظامی و بسیج سال‌هاست که با آنچه از نظر آنها "بدحجابی" خوانده می‌شود برخورد می‌کنند و زنان بسیاری به این اتهام بازداشت و یا جریمه شده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر