۱۳۹۵ آذر ۲۳, سه‌شنبه

اژه ای ، رئیس قوه قضائیه سود پول های مجهول را برداشت می کند

ناصر اعتمادی
حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوۀ قضاییه ایران، استفادۀ رییس این قوه از “پول های توقیفی و بی حساب و کتاب” را پذیرفته و گفته است که این پول ها توسط قوۀ قضاییه ایران در بانک های کشور سپرده گذاری می شوند و رییس قوۀ قضاییه نیز از سود حاصل از آنها برای “رفع تنگناهای” این قوه و “برخی سازمان های نیمه کاره و استیجاری” استفاده می کند.

محسنی اژه ای توضیحی در مورد این سازمان ها نداده است، ولی وی اعتراف کرده است که سود این سپرده ها متعلق به دولت یا به تعبیر او “دولتی” نیست و تنها رییس قوۀ قضاییه می تواند سود سپرده های بانکی را برای رفع نیازهای این قوه برداشت کند.
محسنی اژه ای دخل و تصرف رییس قوۀ قضاییه، صادق آملی لاریجانی، را در سود این سپرده ها قانونی دانسته و افزوده است: “البته رییس قوۀ قضاییه نمی تواند اصل پول را تصرف کند.”
اگر چه منابع خبری و رسمی منشاء این پول ها را وثیقه های مردم در دستگاه قضایی ایران اعلام کرده اند، اما محسنی اژه ای حالا مدعی شده است که این پول ها “نه وثیقه های مردم، بلکه وجوه مجهولی هستند که هنوز وضعیت شان مشخص و تعیین تکلیف نشده است.”
محسنی اژه ای هیچ توضیحی در مورد منشاء و ماهیت این “وجوه مجهول” نداده و نگفته است که قوۀ قضاییه با استناد به کدام قانون این پول های “مجهول و بی حساب و کتاب” را که به گفتۀ او نه دولتی هستند و نه وثیقه های مردم سپرده گذاری و سودهای نجومی حاصله از آنها را برداشت کرده است.
در هفته های گذشته استفاده و سوءاستفادۀ رییس قوۀ قضاییه ایران، آیت الله صادق لاریجانی، منشاء مشاجرات او و برخی نمایندگان مجلس ایران از جمله محمود صادقی بوده است. رییس قوۀ قضاییه ایران متهم است که ۶٢ حساب سپردۀ بانکی در اختیار دارد که سود حاصل از آنها ماهانه به ۱٢۰۰ میلیارد تومان بالغ می شود و کسی جز او اجازۀ دخل و تصرف در آنها را ندارد. خود رییس قوۀ قضاییه ایران گفته است که سپرده گذاری این وجوه “مجهول و بی حساب و کتاب” و برداشت سود آنها با اذن و آگاهی و موافقت شخص رهبر جمهوری اسلامی ایران طی بیست سال گذشته در قوۀ قضاییه ایران صورت گرفته است.

از: ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر