۱۳۹۵ دی ۳, جمعه

ارتباط با کشورهای قدرتمند مغایر با نگاه « توحیدی » است



امروز ، قطعآ مردم مفهوم نگاه « توحیدی » را  هم در مورد « جان و مال و ناموس  » را درک کرده اند!
دیگربان

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضائیه می‌گوید افرادی که همه «هم و غم‌شان»٬ ارتبط گرفتن با کشورهای قدرتمند است٬ «نگاه توحیدی» ندارند.


آقای لاریجانی افزوده وقتی روح‌الله خمینی گفت «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند٬ با کسی تعارف نداشت، زیرا این گفته یک انسان موحد با نگاه توحیدی است.»


وی در کنایه به دولت یازدهم بر همین اساس نتیجه گرفته «کسانی که تمام هم و غم آنها این است که با کشورهای قدرتمند برای حل مشکلات ارتباط بگیرند، این‌ها نگاه توحیدی را ندارند.»

به گفته رئیس قوه قضائیه٬ «در کنار قدرت مطلقه خدا بقیه افراد چه اثری دارند؟ انسان وقتی قدرت مطلقه را درک کند بقیه شیطنت‌ها را چیزی نمی‌بیند، صبر و اقتدار پیدا می‌کند.»

وی اضافه کرده «ما نمی‌گوییم دیپلماسی نباشد، زیرا این سخن خداوند است که می‌گوید اسباب را فراهم کنید و اسباب استعدادهایی از جانب خداوند است اما باید بدانید اینها نتایج را خلق نمی‌کنند زیرا نتایج همگی در دست خداوند است.»

صادق لاریجانی همچنین گفته «اگر انسان در همه حال خود را در محضر خداوند احساس کند دیگر از قدرتی ترسی نخواهد داشت.»

اشاره وی به سیاست‌ خارجی دولت حسن روحانی است که محافظه‌کاران تندرو وی را متهم می‌کنند با بی‌اعتنایی به ظرفیت‌های داخلی٬ بدنبال برقراری رابطه به هر قیمتی است.

آن ایرانی که تا زمانیکه این نظام قرون وسطایی حکومت می کند، خود را مسلمان بنامد، بداند که از « شرافت ، انسانیت و ایرانیت » بویی نبرده است


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر