۱۳۹۵ اردیبهشت ۶, دوشنبه

مواظب پلیس امنیت اخلاقی باش !



عضو جامعه روحانیت مبارز: گشت نامحسوس کمک می‌کند جامعه «مخلص، مومن و متدین» شود

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: گشت نامحسوسی که زیر نظر نیروی انتظامی شکل گرفت برای جلوگیری از مفاسد اخلاقی است و به نظر من، این کار، کار ارزشمندی است؛ برای این‌که کسی متعرض نوامیس مردم نشود، آبروی مردم هتک حرمت قرار نگیرد از طرف دیگر هم جلوی افراد شرور گرفته شود.
به گزارش «سحام»، حسین ابراهیمی در گفتگو با انتخاب اظهار داشت: گشت‌های نامحسوسی نه تنها درباره جلوگیری از متعرضان نوامیس است بلکه عمده کار این گشت جلوگیری از بدحجابی‌ها یا بی حجابی‌ها است که این کار، کار پسندیده‌ای است.
ابراهیمی تصریح کرد: فلسفه انقلاب و جمهوری اسلامی همین است که جلوگیری از این قبیل اقدامات شود و اگر اسلام بخواهد پیاده شود باید مظاهر اسلام دیده شود. جامعه، جامعه‌ای باشد که بیانگر اسلامیت آن باشد.
عضو جامعه روحانیت مبارز افزود: باید جامعه منکرات جمع شود. جامعه یک جامعه مخلص و مومن و متدین باشد. در خلوت هر که هر چه هست باشد ربطی به ما ندارد ولی فضای جامعه باید معطر به عطر احکام و شریعت اسلامی باشد و لذا این گشت‌های نیروی انتظامی در این رابطه می‌تواند خیلی مفید باشد و نهی از منکر هم وظیفه عام مردم است.
وی در پاسخ به این سوال که دولت مخالف چنین طرحی است گفت: می‌توان گفت ما از اول انقلاب دولتی نداشتیم که با اجرای شریعت اسلامی هماهنگ باشد؛ دلیلش این است که ما هنوز فرهنگ اسلامی به معنای واقعی را نپذیرفتیم. هنوز تحت تاثیر فرهنگ جهانی هستیم و فرهنگ جهانی غربی بر جامعه ما حاکم است. جامعه‌ای که دموکراسی باشد و به دنبال رای باشد این عملیاتی را انجام می‌دهد و می توان گفت نظام انتخابات است.
ابراهیمی ادامه داد: معمولا کسانی که با انتخاب می آیند آراء مردم برای‌شان مهم است لذا همواره به فرهنگ خود جامعه نگاه می کنند تا اینکه بخواهند به فرهنگ اسلامی نگاه کنند. لذا دولت‌ها چون برخواسته از انتخابات هستند ملاحظاتی در این‌باره دارند.
وی تاکید کرد: گشت نامحسوس بیشتر بعد اجتماعی دارد تا سیاسی که متاسفانه دولت آن را سیاسی نشان داده است و با آن مخالف است که نباید چنین چیزی پیش بیاید البته این موضوع را هم عنوان کنم که رای دولت در همین سیاسی بازی خوابیده است که مخالفت خود را عنوان می‌کند و شاید هم حق دارد ولی این دلیلی نمی‌شود که دولت بخواهد جامعه‌ای که باید رنگ اسلام داشته باشد از بین ببرد آن هم به خاطر چهار سال قدرت.
عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: اگر برخورد منفی با این گشت‌ها صورت بگیرد ان هم از سوی افراد خاص معنایش این است که عمل سیاسی دارد انجام می شود. این موضوع را هم اضافه کنم که معلوم نیست دولت مخالف باشد ممکن است فردی مخالف باشد دولت بعید است مخالف باشد.
وی در پاسخ به این سوال که، مثلا چه کسی و یا چه کسانی امکان مخالفت در این‌باره را دارند گفت: نمی‌خواهم نام ببرم. نمی‌شود گفت دولت از ملت جداست چنین چیزی وجود ندارد منتها اگر کسی هم مخالفت می‌کند این همان مسئله سیاسی است و الا نمی‌شود کسی با دین مخالف باشد بلکه جزء واجبات است.



ابراهیمی تاکید کرد: اگر کسی درباره گشت نامحسوس مخالفت دارد قطعا و یقینا هدفش جز سیاسی بازی چیز دیگری ندارد .


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر