۱۳۹۴ دی ۱۰, پنجشنبه

رهبر جبهه ملی ایران برای رفتن به مجلس آینده ثبت نام کرد


 

داوود هرمیداس باوند، که از او بعنوان رهبر و سخنگوی کنونی جبهه ملی یاد می شود، برای انتخابات دوره دهم مجلس شورای اسلامی در فرمانداری تهران ثبت نام کرد.
باوند پس از ثبت نام در گفتگو با خبرگزاری ایلنا گفت:
در شرایط حساس جهانی خصوصا آشفتگی منطقه یک انتخابات پرشور و با حضور اکثریت کاندیدا‌ها و مردم می‌تواند کمک زیادی به کشور بکند.با توجه به وضعیت کنونی همه افراد با تمامی سلیقه‌های سیاسی برای کمک به کشور خصوصا در مسئله‌های بین‌المللی لازم است درانتخابات شرکت کنند.
ملی‌گرا‌ها، نهضت آزادی و ملی‌مذهبی‌ها همگی با درک شرایط کشور، به حضور همه جانبه مردم در این انتخابات عقیده دارند و خود نیز سعی در مشارکت در همه حوزه‌‌ها خواهم داشت.
با توجه به عملکرد دولت دهم و مجلس کنونی که دوره اش رو به اتمام است، به نظر می‌رسد اقبال عمومی مردم با اصلاح‌طلبان خواهد بود و این طیف سیاسی صاحب اکثریت کرسی‌های مجلس آینده خواهد شد.
هرمیداس باوند استاد حقوق بین‌الملل و روابط بین‌الملل است و از سال۱۳۵۴ به استخدام وزارت خارجه درآمد و از سال ۱۹۶۸ تا ۱۹۸۲ در سازمان ملل فعال بود. وی یک سال ریاست کمیته حقوق مجمع عمومی سازمان ملل را بر عهده داشت. دکترای خود را در رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه آمریکن در واشینگتن دی‌سی در سال ۱۹۶۳ دریافت کرده و در دانشگاه‌های رودآیلند، تهران و آزاد تدریس کرده‌است.
در کنگره ۱۳۸۲ جبهه ملی ایران (پلنوم اللهیار صالح) باوند با بیشترین رای به عضویت در شورای مرکزی انتخاب شد که سپس از سوی اعضای شورا به عضویت هیأت رهبری نیز انتخاب شد و پس از درگذشت پرویز ورجاوند، باوند در پی درخواست اعضای جبهه در داخل و خارج و با تصویب هیات رهبری و شورای مرکزی به سمت سخنگوی جبهه ملی ایران انتخاب شد.

پیک نت 10 دی
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر