۱۳۹۴ دی ۹, چهارشنبه

نامه سرگشاده روزنامه نگاران و فعالان مدنی به رئیس جمهور در دفاع از شهیندخت مولاوردی


               شهیندخت مولاوردی

کلمه – گروه خبر:
 بیش از هزار روزنامه نگار و فعال سیاسی و مدنی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور ضمن دفاع از عملکرد معاونت زنان ریاست جمهوری، خواستار دفاع حسن روحانی از معاونت زنان در برابر حملات اقتدارگرایان شدند.
هفته گذشته هفته نامه یالثارات الحسین در یادداشتی به شهیندخت ملاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری توهین و هتاکی کرده بود.
این توهین علاوه بر واکنش معاون امور زنان، اعتراض بسیاری از فعالان سیاسی و مدنی و روزنامه نگاران را به همراه داشت.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هم در واکنش به مطلب توهین آمیز هفته‌نامه «یالثارات» – ارگان انصار حزب‌الله – در یادداشتی نوشت: در دفاع از حیثیت یک انسان در وهله اول و سپس حیثیت زنان سرزمینم و نیز جایگاه حقوقی و حقیقی خود حق پیگیری و شکایت از این نشریه را بر خود محفوظ داشته و تا حصول نتیجه نهایی از مراجع قضایی و نظارتی از پای نخواهم نشست.
علی جنتی وزیر ارشاد هم از احتمال لغو پروانه هفته نامه به دلیل تکرار و اصرار تخلفات قبلی خبر داد.
با این حال فعالان سیاسی و روزنامه نگاران در این نامه از رییس جمهور خواسته اند از معاونت زنان در برابر حملات اقتدارگرایان دفاع کند.
متن این نامه سرگشاده به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر روحانی، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با سلام و احترام
چنانکه مستحضرید مردم ایران، خسته و آزرده از ادبیات زشت و زورمدارانه و بی‌اخلاقی‌های اقتدار‌گرایانه سیاسی دولت‌های نهم و دهم، از پیشنهادات و برنامه‌های توسعه‌مدار جنابعالی که با ادبیات حقوقی و رسا در قالب شعارهای زیبا بیان می‌‌شدند استقبال کردند. دولت تدبیر و توسعه در پرتو ادب و اخلاق توانست نور امیدی را برای تحقق آرزوهای دیرینه برابری‌خواهی و عدالت‌طلبی در قلب‌ها و اذهان هموطنان، بویژه زنان، بتاباند و امید و انتظاری که بر انگیختید شما را رئیس‌جمهور منتخب مردم کرد.
دقت حضرتعالی در انتخاب شایسته زن فرهیخته، توانمند و باتقوا، سرکار خانم شهیندخت مولاوردی، از شناخت درست شما از فضای حاکم بر مطالبات معوق‌مانده زنان کشور حکایت می‌کرد.
تلاش‌های بی‌وقفه این بانوی درد آشنا در جهت شناساندن جایگاه و مطالبات زنان به دولت در داخل و برقراری اعتماد بین دولت و مسئولان و تثبیت منزلت و مقام والای زنان ایرانی در خارج و روابط فرهنگی بین‌الملل مورد تایید اکثریت زنان ایرانی است.
جناب رئیس‌جمهور، سخنرانی‌ها و نوشته‌های جنابعالی بیانگر این واقعیت است که شما نیز چون ما از صبوری و نجابت، قدرت مقاومت و تحمل زنان ایران‌زمین آگاهید، اما همه اینها که برشمردیم و می‌دانید و می‌دانیم دلیل آن نمی‌شود که از ظلم و ستم آشکار بر زنانی که در زیر‌مجموعه دولت کمر همت بر حل مسائل و مشکلات زنان بسته‌اند غافل بمانید. مباد روزی که از سر مصلحت‌انگاری در برابر ظلم آشکار خموش بمانیم و خموش بمانید.

جناب رئیس‌جمهور، ما سکوت دولت و بویژه شخص شما را در برابر هتاکی‌ها و ستم آشکار برخی جریانات و نشریات خشونت‌گرا و انحصار‌طلب بر خواهر‌مان، شهیندخت مولاوردی، جایز نمی‌دانیم و از شما مصرانه رسیدگی قانونی و پیگیری قضایی عاجل را در رابطه با این بی‌اخلاقی علیه دولت و مقام معاونت ریاست‌ جمهوری در دولت اعتدال و تدبیر داریم. ما همچنین انتظار داریم بیش از پیش پشتیبان برنامه‌های خانم مولاوردی در راستای استیفای حقوق و رفع تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌های موجود علیه زنان باشید، چرا که برقراری عدالت و اصلاح کشور را در ایجاد زمینه‌های ایمن برای بالندگی و رشد زنان، که بیش از نیمی از جمعیت کشورند، موثر می‌دانیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر