۱۳۹۸ اسفند ۳, شنبه

چوپان دروغگو و ویروس کرونای خودکامگی
محسن کدیور
در کتاب فارسی دوم ابتدائی داستان «چوپان دروغگو» را همگی خوانده ایم. چوپان خامی که گاه گاه به دروغ فریاد می زد: گرگ گرگ! وقتی اهالی روستا برای نجات جان گوسفندان و چوپان به سوی او می دویدند درمی یافتند که گرگی در کار نبوده و چوپان آنها را بازی داده است. وقتی که حقیقتا گرگ به گله گوسفندان زد و چوپان کمک خواست هیچکس فریاد او را باور نکرد و به کمک او نشتافت. گرگ همه گوسفندانش را درید.
این داستان با الهام از هانری ریش شاعر فرانسوی قرن هجدهم به فارسی برگردانده شده و اصل آن هم از یونان باستان آمده است.
نظام جمهوری اسلامی با ادعای پرسر و صدای استقرار شریعت و دیانت برسرکار آمد. قاعدتا قرار بود شاهد اجرای تمام و کمال موازین اخلاقی باشیم. در صدر موازین اخلاقی صداقت و راست‌گویی است و پرهیز از دروغ و تزویر. اما جمهوری اسلامی در باغ سبز نشان داد و سیرتی جز استبداد دینی و خودکامگی مذهبی و حکومت دوگانه یکه سالار و مردمسالاری نمایشی بیشتر نداشت. با قاعده «حفظ نظام اوجب واجبات است» یا «مصلحت نظام برتر از حکم شرعی، قانون اساسی و میزان اخلاقی است» شریعت، قانون و اخلاق را شناور کرد. مصلحت نظام که توسط ولی امر مسلمین جهان (که در سواد فقهیش هم تردید جدی است، چه برسد به دانشهای حداقلی اداره کشور) تشخیص داده می شود و در قالب حکم حکومتی و سیاستهای کلی نظام و نهادهای انتصابی شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگان رهبری در هر سازمان اعمال می شود به جای «حاکمیت قانون» نشست و جمهوری اسلامی حکومتی فرمان‌مدار از آب درآمد.
هرچه بیشتر می گذرد ماهیت واقعی جمهوری اسلامی بیشتر آشکار می شود. جمهوری اسلامی با «واقعیت» سر ستیز دارد. از منظر زمامداران جمهوری اسلامی واقعیت را استکبار جهانی، صهیونیسم بین الملل و سردمداران کفر و نفاق مخدوش کرده اند، بنابراین شناخت این واقعیت تحریف شده ارزشی ندارد بلکه گمراه کننده و افتادن در شبکه عنکبوت توطئه غرب جنایتکار است. ابزار شناخت این واقعیت «علوم انسانی و اجتماعی» است که از فاضلآب غرب تراوش کرده و هدفی جز سلطه بر مستضعفان جهان خصوصا مسلمان بالاخص شیعیان وبویژه پیروان نظریه فوق مترقی! ولایت مطلقه فقیه ندارد. لذا جمهوری اسلامی از ابتدا «مدیریت علمی» را به رسمیت نشناخت و مدیریت مکتبی، مدیریت بسیجی، مدیریت امام زمانی، مدیریت حزب اللهی، مدیریت ولائی، مدیریت فقهی، مدیریت انقلابی و مدیریت مقاومت را به جای آن نشاند که نتایج درخشانش را با گوشت و پوست لمس می کنیم.
در نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده از دستاوردهای مدیریت، آمار، علوم سیاسی، جامعه شناسی، روانشناسی، حقوق، محیط زیست و … ممنوع است مگر به صورت ناقص و محرف برای تحکیم نظام. در کشوری که جامعه مداحان هزارها برابر ارج و قرب بیشتری نسبت به روزنامه نگاران دارند، و کاسبان امور موهومی به نام طب سنتی و اسلامی از پزشکان متخصص جایگاه رفیع‌تری دارند (تا آنجا که رئیس اسبق قوه قضائیه در پی معالجه از طریق طب موهوم سنتی/اسلامی از دنیا می رود) و روضه خوانان – که در تحریف واقعیت رخ داده در کربلا در خدمت صنعت پرسود اشک‌گیری ید طولایی دارند – سکان‌داران مدیریت کلان کشور هستند، واضح است که آنچه حکم کبریت احمر دارد صداقت و «دو کلمه حرف راست» است.
اوج صداقت نظام مقدس را در تکذیب وقیحانه سقوط هواپیمای اوکراینی توسط دو موشک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قتل عام ۱۷۶ مسافر بیگناه اکثرا ایرانی به مدت هفتاد و دو ساعت شاهد بودیم. زمانی که مقامات کانادایی وآمریکایی به کمک تکنولوژی مدرن سقوط هواپیمای مسافربری را با موشک اعلام کردند، مقامات ایرانی مجبور شدند به افتضاحی که آفریده بودند اقرار کنند البته آن را به عنوان یک خطای انسانی تقلیل دهند، در حالی که فاجعه «خطای سازمانی» بود. مدارک بعدی اثبات کرد که مقامات عالی لشکری و کشوری از ساعات اول حقیقت را می دانستند و عالمانه و عامدانه و وقیحانه دروغ تحویل مردم ایران دادند.
در ماجرای دستگیری فعالان محیط زیست که توسط اطلاعات سپاه صورت گرفت و دولت و وزارت اطلاعات صریحا دستگیرشدگان را بیگناه و مبرای از اتهام جاسوسی دانستند، نامه یکی که متهمان زن به تظلم برای رهبر نظام مورخ بهمن ۱۳۹۷ اخیرا در یکی از رسانه های فارسی زبان خارج از کشور منتشر شد. مفاد این نامه مو بر بدن انسان راست می کند. اگرچه دادستانی کل کشور – یکی از شعب رسمی چوپان دروغگو – آن را تکذیب کرد اما دهها مدرک دیگر مفاد این تظلم نامه را اثبات می کند، به عنوان نمونه شکنجه متهمان ترور دانشمندان هسته ای که به جای تروریستهای اسرائیلی در سرحدمرگ شکنجه شدند تا در مصاحبه تلویزیونی به گناه نکرده اقرار کنند.
بازجویان سپاه در زندانهای جمهوری اسلامی ولایت مطلقه دارند و برای توهم مجسمی بنا مصلحت نظام هرچه بخواهند با زندانی بخت برگشته انجام می دهند و بر شکنجه عنوان «تعزیر شرعی» می گذارند. در کارنامه بازجوئی های اطلاعات سپاه بازجوئی از همسر سعید امامی و دیگر متهمان برای تحریف پرونده قتلهای زنجیره ای و اثبات دروغ بزرگی که علی خامنه ای در نماز جمعه تهران گفته بود (انتساب قتلهای زنجیره ای به سازمان جاسوسی اسرائیل! در حالی که با دستور و اذن خودش انجام شده بود!) سندی غیرقابل انکار از بی اخلاقی و بی قانونی و زیرپاگذاشتن کلیه موازین دینی از سوی جمهوری اسلامی. قوه قضائیه قانونا مسئول این فاجعه قضائی است. قبل از انقلاب ساواک شکنجه می کرد تا مبارزان به واقعیت اقرار کنند. در جمهوری اسلامی افراد شکنجه می شوند تا به سناریوی طراحی شده توسط بازجویان که کاملا خلاف واقعیت است اقرار کنند. آنچه به عنوان اقرار یا جرم از سوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی اعلام می شود خلاف واقع و کذب است مگر خلافش اثبات شود.
اما آخرین پرده حکومت تزویر و امپراطوری دروغ ویروس کروناست. حکومت بسته چین مدتها شیوع ویروس کرونا را علیرغم اطلاع از آن مخفی کرد. ماموران امنیتی حزب کمونیست پزشک جوانی که ویروس را کشف کرده بود بازجویی کرده مجبور به سکوت کردند، پزشکی که خود از همین بیماری درگذشت. سوء تدبیر حکومت بسته چین در مقابله با ویروس کرونا تا کنون به کشته شدن بیش از دو هزار نفر و مبتلا شدن بیش از هشتاد هزار چینی انجامیده است. اما حداقل حکومت چین با قرنطیه کردن شهری که ویروس در آن کشف شده بود از سرایت آن به دیگر شهرها و استانها جلوگیری کرد.
جمهوری اسلامی در قضیه ویروس کرونا هم با سوء تدبیر، ندانم‌کاری، تزویر و دروغگویی ایران را به دومین کشور قربانی کرونا تبدیل کرد. برخلاف دیگر کشورها که با اعلام خبر ابتلا شروع شد و بسیاری از آنها تا کنون تلفاتی نداشته و معدودی هم یک یا دو نفر تلفات داشته اند، جمهوری اسلامی که با تکذیب قاطع هر گونه ابتلا ناگهان اعلام کرد که دو نفر در قم به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفته اند. تعدادکشته ها امروز به پنج نفر رسید و تعداد مبتلایان در قم، تهران و گیلان به هجده نفر و تعداد افراد مشکوک به کرونا به بالای هفتصد و پنجاه نفر. با اینکه قربانیان کرونا در قم به خارج از کشور سفر نکرده بودند توضیحی قانع کننده از سوی مسئولان برای ابتلای آنها ارائه نشد و این گمانه زنی تقویت شد که مسافرانی از چین ناقل ویروس به ایران بوده اند و به علت عدم پیشگیری علمی ویروس از قم به دیگر شهرها گسترش یافته است.
هواپیمایی ماهان – شاخه سفر هوایی سپاه پاسداران – علیرغم دستورهای دولت هرگز پروازهایش را به چین قطع نکرد. راستی چه نهادی مسئول این فاجعه است؟ ویروس کرونا از طریق قم به لبنان و کانادا – تا کنون – صادر شده است. مرزهای زمینی و هوایی کشور با همسایگان یکی یکی در حال بسته شدن است. باید چنین موفقیتی را به مقامات جمهوری اسلامی تبریک گفت! خدا کند گسترش ویروس کرونا کنترل شود. ویروس کرونا برای حکم حکومتی ولی امر مسلمین جهان تره خرد نمی کند و با موشک سپاه هم قابل ریشه کنی نیست! تدبیر علمی و پیشگیری قبلی لازم دارد.
چوپان دروغگو همچنان در همه زمینه ها دروغ می گوید. دیوار بی اعتمادی ملی به حدی بلند شده که اکثریت مردم ایران اخبار، آمار و گفته های مقامات کشور را باور نمی کنند مگر با قرائن دیگر تایید شود.
این یادداشت در زمانی نوشته می شود که انتخابات مجلس یازدهم ومیان دوره ای مجلس خبرگان در جریان است. کار جمهوری اسلامی با اینگونه انتخابات به سامان نمی رسد. کشور نیاز به یک همه پرسی دارد تا تکلیف نظام بعدی مشخص شود. نظام دروغگو و مزور جمهوری اسلامی مدتهاست از نظر من بی اعتبار، نامشروع و اصلاح ناپذیر است. جمهوری اسلامی به ویروس کرونای خودکامگی مبتلاست، علاوه بر آن سرطان بدخیم استبداد دینی هم تمام پیکر نظام را فراگرفته است. کمترین امیدی به بهبود نظام نیست. ایران را از شر این نظام مزور باید نجات داد. البته با حفظ تمامیت ارضی، استقلال و از طریق اراده ملی.
۲ اسفند ۱۳۹۸
منبع: وب سایت نویسنده

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر