۱۳۹۸ اسفند ۸, پنجشنبه

شورای صنفی دانشگاه های ایران خواستار تعطیلی << خودجوش >> توسط دانشجویان شدند
شوراهای صنفی ۶۷ دانشگاه ایران با صدور بیانیه‌ای مشترک در روز چهارشنبه، هفتم اسفند، از دانشجویان خواستند با توجه به گسترش ویروس کرونا، در صورت تعطیل نشدن دانشگاه‌ها توسط دولت، به صورت «خودجوش» به دانشگاه نروند.
در همین حال، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، گفته است «ستاد ملی مدیریت کرونا» تصمیم در این باره را روز چهارشنبه ساعت ۱۶ به وقت تهران اعلام خواهد کرد.
پیش از این اعلام شده بود که مدارس و مراکز آموزشی استان تهران تا آخر این هفته تعطیل است، اما از روز شنبه ۱۰ اسفند دایر خواهند بود.
شوراهای صنفی دانشگاه‌ها در بیانیه خود که در کانال تلگرام «شوراهای صنفی دانشجویان کشور» منتشر شده، از ادامه نیافتن تعطیلی دانشگاه‌ها و همچنین متوقف نشدن فعالیت برخی مراکز دانشگاهی و خوابگاهی با وجود ادامه گسترش ویروس کرونا در ایران انتقاد کرده‌اند.
شوراهای صنفی در این بیانیه خطاب به دانشجویان نوشته‌اند: «در صورت تعلل و کوتاهی دانشگاه‌ها در اعلام تعطیلی به‌موقع و عدم رسیدگی مناسب و تامین بهداشت لازم، به صلاحدید خود و به صورت خودجوش اقدام به ترک دانشگاه و خوابگاه تا آخر سال و تعطیلات نوروزی کنند.»
در گزارشی دیگر، سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز چهارشنبه درباره تصمیم‌گیری درباره بازگشایی یا تداوم تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را بر عهده «ستاد ملی مدیریت کرونا» اعلام کرد و گفت «امروز ساعت ۱۶ در این رابطه تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی خواهد شد.
بر اساس تازه‌ترین آمار رسمی وزارت بهداشت ایران، تا این لحظه، شمار کشته‌شدگان بر اثر ویروس کرونا ۱۹ نفر، مبتلایان قطعی به کرونا بیش از صد نفر و افراد مشکوک به آلودگی ۹۱۶ تن اعلام شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر