۱۳۹۵ فروردین ۹, دوشنبه

اختلاف نظر وزارت کشور با شورای نگهبان بر سر ابطال آرا. مینو خالقی



در پی ابطال آرای مینو خالقی، منتخب مردم اصفهان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که استنباط حقوقی وزارت کشور درباره ابطال آرای این منتخب، با استنباط شورای نگهبان تفاوت دارد.
حسینعلی امیری روز دوشنبه نهم فروردین ماه در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران اعلام کرد که وزارت کشور در حال پیگیری موضوع است، اما درباره اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور در این باره توضیحی نداد.

آقای امیری گفت که شورای نگهبان دلایل ابطال آرای مینو خالقی را به وزارت کشور اعلام نکرده است.

محمد حسین مقیمی رئیس ستاد انتخابات کشور نیز همزمان به خبرنگاران گفت، وزارت کشور درباره ابطال آرای منتخب اصفهان نظری متفاوت با شورای نگهبان دارد.

وی گفت "انتخابات به مانند استان‌های دیگر در اصفهان برگزار شد، اما شورای نگهبان درباره انتخابات این استان نظراتی را مطرح کرد و وزارت کشور نیز در حال بررسی این موضوع است و نظرات خود را اعلام خواهد کرد."

به گفته آقای مقیمی دلیل ابطال آرای خانم خالقی به او اعلام شده است.

مینو خالقی، از نامزدان مورد حمایت اصلاح ‌طلبان در شهر اصفهان، بر اساس اعلام وزارت کشور با بیش از ۱۹۳ هزار رای به عنوان سومین نفر در انتخابات هفتم اسفند ۱۳۹۴ به مجلس شورای اسلامی به مجلس راه یافت، اما در نخستین روزهای فروردین، هیئت نظارت آرای او را باطل اعلام کرد.

خانم خالقی در پیامی در کانال تلگرام خود نوشت، موضوع ابطال آرای خود را از راه‌های قانونی پیگیری خواهد کرد.

مینو خالقی ۳۰ ساله و کارشناس ارشد حقوق ارتباطات و دانشجوی دکترای رشته حقوق عمومی است. او یکی از ۱۴ زنی است که در دور اول انتخابات، به مجلس دهم راه یافت.



         ننگ و نکبت بر آن ایرانی که خود را مسلمان بنامد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر