۱۳۹۵ فروردین ۷, شنبه

ایرانیان لب دوخته در شمال فرانسه به اعتصاب غذای خود پایان دادند


راديو فردا:


۹ پناهجوی ایرانی که لب‌های خود را به نشانه اعتراض، در یک اردوگاه پناهجویان در بندر کاله فرانسه دوخته بودند، با باز کردن لب‌های خود به اعتصاب غذای‌شان پایان دادند.
این ۹ ایرانی از ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ و اندکی پس از آن که دولت فرانسه تخریب بخش‌هایی از اردوگاه محل اقامت آنها در بندر کاله را آغاز کرد، اعتصاب غذا کرده بودند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، در بیانیه‌ای که توسط اورسان برواسن، وکیل این افراد، خوانده شد، گفته شده که پایان اعتصاب غذا و باز کردن نخ‌های دهان، به احترام افرادی که چنین درخواستی داشتند انجام شده است.

این ۹ ایرانی در عین حال گفته‌اند که تصمیم اخیرشان همچنین برای آن بود تا «اعتماد خود را به نیت دولت [فرانسه] برای حفاظت از خود و بهبود وضعیت زندگی ساکنان منطقه شمالی اردوگاه» نشان دهند.

این ایرانیان بخشی از صدها پناهجو و مهاجر غیرقانونی ساکن در اردوگاهی موسوم به «جنگل» در سواحل شمال فرانسه هستند که می‌خواهند خود را به بریتانیا برسانند.

دولت فرانسه در زمستان سال گذشته، بخش‌هایی از قسمت جنوبی این اردوگاه را تخریب کرد، اما در در هفته‌های اخیر قول داده تا در همکاری با سازمان‌های غیردولتی، وضعیت زندگی ساکنان قسمت شمالی را بهبود بخشد.

ایرانیانی که لب‌های خود را دوخته بودند، از این تصمیم دولت فرانسه به عنوان یک «پیروزی» برای خود یاد کرده‌اند.

اروپا در سال گذشته میلادی، شاهد ورود غیرقانونی بیش از یک میلیون مهاجر از کشورهای مسلمان خاورمیانه و شمال آفریقا بود که اکثرا قصد دارند خود را به کشورهای ثروتمند این قاره مانند آلمان، انگلیس و سوئد برسانند.
           ننگ بر آن ایرانی که خود را مسلمان بنامد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر