۱۳۹۵ فروردین ۷, شنبه

برجام مثل « آب نبات » به برخی مزه کرده ، از برجام 2 و3 و4 خبری نیست


احمد خاتمی

خطیب جمعه موقت تهران معتقد است که «برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در عرصه فرهنگ کار، تلاش کنیم. بخشی از جامعه که می‌گویند بیکاریم، مقصودشان پشت میز نشستن است. باید در این فرهنگ تجدیدنظر شود زیرا کارهای دیگر هم هست.»

به گزارش «سحام»، سیداحمد خاتمی خطیب جمعه موقت این هفته تهران در سخنان خود گفت: یقین دارم کسانی که جویای کار هستند، می‌گویند امکانات لازم در اختیار نداریم. حق دارند و انشاءالله دولت باید در این زمینه تدبیر کند.

خاتمی با ادعای این‌که در ورای اقتصاد مقاومتی، منافع ملت نهفته است، یادآور شد: نباید به شعار اقتصاد مقاومتی، جناحی نگاه شود، چون باعث ذبح آن خواهد شد.

خاتمی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند ۶۰ درصد بنگاه‌های تولیدی یا تعطیل شده یا با ظرفیت کم کار می‌کنند، در حالی که اقتصاد مقاومتی یعنی بنگاه‌های اقتصادی احیاء شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم در ۱۱ فروردین ۵۷ شکل نظام را با رای خود رقم زدند، ۹۸ درصد مردم به شکل نظام رای داده و مردم‌سالاری دینی شکل گرفت.

خاتمی با بیان این‌که این در تاریخ ایران بی‌سابقه بوده است، گفت: تاریخ ایران، تاریخ دیکتاتورها بوده اما به برکت جمهوری اسلامی ایران، مردم پای صندوق‌های رای آمده و سرنوشت خود را رقم زدند.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: گروهی به صراحت می‌گویند باید از شعار محو شدن اسرائیل دست بکشیم، در حالی که باید به آن‌ها گفت گذشت زمان، دزد را تبرئه نمی‌کند. این‌ها دزد و غاصب هستند که به فضل خدا و گفته رهبر انقلاب تا ۲۵ سال آینده دیگر خبری از رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

به نظر می‌رسد اشاره خاتمی به سخنان اسفندیار رحیم مشایی رئیس‌ دفتر محمود احمدی نژاد عنوان شده است.

مشایی در تیرماه سال ۱۳۸۷ گفت: ایران امروز با مردم آمریکا و اسرائیل دوست است. هیچ ملتی در دنیا دشمن ما نیست؛ این افتخار است. البته ما دشمن داریم و ناجوانمردانه‌ترین دشمنی‌ها در دنیا به ملت ایران صورت می‌گیرد. ما مردم آمریکا را از برترین ملت‌های دنیا می دانیم.

سخنان مشایی با استقبال رسانه‌های اسراییلی مواجه شد، به طوری‌که روزنامه هاآرتص نوشت: معاون احمدی‌نژاد گفته است که ‘ایرانی‌ها با همه ملت‌های دنیا رابطه‌ای دوستانه دارند و این، شامل ملت اسرائیل نیز خواهد شد.’

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران که حمایت بی‌سابقه‌ای از محمود احمدی‌نژاد می‌کرد، در خطبه‌های نماز جمعه، نظر مشایی را غلط دانست و آن را در حد یک اظهار نظر غلط معرفی نمود و خواستار پایان جنجال‌ها شد.

وی در ۳۰ شهریور ۱۳۸۷ گفت: «یکى از چیزهائى که براى کشور ما حقیقتاً مهم است این است که مردم احساس امنیت سیاسى و روانى بکنند؛ فضاى روانى جامعه دچار التهاب نباشد. (برخی) سعى می‌کنند به بعضى از گفتگوها و بگو مگوهاى بی‌جا و بی‌مورد که گاهى در بین نخبگان سیاسى مشاهده می‌شود؛ نگاه مردم نگاه رضایت‌مندانه نیست. یک نفر پیدا می‌شود درباره‌ى مردمى که در اسرائیل زندگى می‌کنند، اظهار نظرى می‌کند. البته این اظهار نظر، اظهار نظر غلطى است. اینى که گفته شود ما با مردم اسرائیل هم مثل مردم دیگر دنیا دوستیم! سیاهىِ لشگرِ عناصر صهیونیسم، همین‌هایند. این موضع نظام است، این موضع انقلاب است، موضع مردم است. حالا کسى حرف اشتباهى می‌زند، عکس‌العمل‌هائى هم در مقابل آن نشان داده می‌شود. خوب، مسئله را باید تمام کرد. این التهاب‌آفرینى است. حرفى بود، گفته شد و اشتباه بود و تمام. موضع دولت جمهورى اسلامى هم این نیست، این را نباید وسیله‌ى التهاب قرار داد. من خواهش می‌کنم از همه، این‌جور مسائل کوچک و مسائل جزئى را وسیله‌اى قرار ندهند براى این‌که مدتى جریان‌سازى و مسئله‌آفرینى در سرتاسر کشور بشود؛ سر قضیه‌اى پوچ. موضع نظام هم معلوم است. تمام شد.»

سید احمد خاتمی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که تمام امیدها به غرب است و طوری وانمود می‌کنند که اگر برجام حل شد، کشور گلستان می‌شود، ادامه داد: به نظر می‌رسد این «آب‌نبات» برای خیلی‌ها مزه کرده که از برجام ۲، ۳ و ۴ حرف می‌زنند اما این خبرها نیست. نگاه کنید کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا چه اهانت‌هایی به ملت ایران می‌کنند، یکی از آنها می‌گوید این قرارداد هسته‌ای را ریز ریز می‌کنم.

وی اظهار کرد: ما از همین تریبون از دیپلمات‌های کشورمان قدردانی کردیم اما نباید به غرب امید داشت، کسانی که تفکر این چنینی دارند، از تشر آمریکا می‌ترسند. در روزهای نخست انجام توافق با آمریکا، ترس برخی را گرفته بود که اگر توافق نکنیم، آمریکا چنین و چنان می‌کند، اما حقیقت آن است که دشمنان ایران اسلامی در «خانه شیشه‌ای» نشسته‌اند.

خاتمی با ادعای این‌که تحریم‌های جدید برای مردم ایران غیر عادی نیست، ادعا کرد: مردم ما، آمریکا را یک کشور عهدشکن می‌شناسد، تنها راه ایستادگی در برابر دنیای استکبار، «مقاومت» و تنها مقاومت است.
      ننگ  ونکبت بر آن ایرانی که خود را مسلمان بنامد !
      حال که دیگر « اسلام ارتجاعی » نمی تواند در برابر
    « حقوق بشر » کار سازباشد، اقتصاد مقاومتی را در برابر
    اقتصاد آزاد علم کرده اند.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر