۱۳۹۵ فروردین ۵, پنجشنبه

برای اولین بار گلشیفته فراهانی در فرانسه نقش آفرینی می کند


رادیو بین المللی فرانسه ـ گلشیفته فراهانی هنرپیشۀ فرانسوی-ایرانی برای اولین بار در فرانسه از دوازدهم ماه مه آینده در نمایش "آنا کارنینا" به کارگردانی "گاتان واسار" ایفای نقش خواهد کرد.
"آنا کارنینا" رمانی از نویسنده بزرگ روس، لئو تولستوی است که در قرن نوزدهم نوشته شده است.

این داستان درون‌مایه‌ای عاشقانه ـ اجتماعی دارد و پس از "جنگ و صلح"، بزرگ‌ترین اثر تولستوی به شمار می‌رود.
این داستان بارها به روی صحنه تئاتر رفته و چندین فیلم از روی آن ساخته شده است.
گلشیفتۀ فراهانی ۳۲ سال دارد و زادۀ تهران است و پدرش، بهزاد فراهانی، از سینماگران به نام ایران به شمار می رود.
گلشیفته فراهانی اولین هنرپیشۀ ایرانی است که پس از انقلاب اسلامی ۱۳۵۷در یک فیلم آمریکایی به نام "یک مشت دروغ" ساختۀ ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۸ بازی کرد.
موفقیت بین المللی گلشیفته فراهانی هرگز خوشایند جمهوری اسلامی ایران نبوده است. در واکنش به همکاری او با "لئوناردو دی کپریو" هنرپیشۀ به نام آمریکایی، مقامات ایران گذرنامۀ گلشیفته فراهانی را توقیف کردند. با این حال، هنرپیشه ایرانی توانست از ایران خارج شود و به ناگزیر تبعید را برگزیند.
گلشیفته فراهانی در حدود دوازده فیلم از جمله "دربارۀ الی" (ساختۀ اصغر فرهادی)، سنگ صبور (ساختۀ عتیق رحیمی)، "خورش آلو با مرغ" (ساختۀ مرجان ساتراپی) و شماری دیگر از فیلم های بین المللی و آمریکایی بازی کرده است.

گلشیفته فراهانی اخیراً در فیلم "دو دوست" (ساختۀ لویی گارل)، بازی کرد و قرار است به زودی در فیلم های "مصیبت های سوفی" (به کارگردانی کریستوف اونوره) و "دزدان دریایی کارائیب" در کناری هنرپیشۀ آمریکایی، جانی دیپ، هنرنمایی کند.


ننگ و نکبت بر نظامی که برای هنرمندان خود احترام نمی گذارد !

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر