۱۴۰۱ مهر ۲۴, یکشنبه

 حزب مردم‌سالاری خواستار « تغییر قانون اساسی» ایران شد


رادیو فردا -
حزب مردم‌سالاری روز شنبه با صدور بیانیه خواستار برگزاری همه‌پرسی برای بازنگری در قانون اساسی ایران شد و آن را «اصلی‌ترین راه برای برون‌رفت از بن‌بست‌های سیاسی» دانست.

این حزب اصلاح‌طلب در بیانیه خود با اشاره به تغییر قانون اساسی پس از درگذشت آیت‌الله خمینی، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، نوشته که اکنون «نیاز به تدوین قانون اساسی جدیدی با توجه به مقتضیات روز و مطابق با خواسته‌های جدید مردم، نیازی غیر قابل انکار است».

به گفته حزب مردم‌سالاری، «تنها با برگزاری رفراندوم برای اصلاح قانون اساسی و گنجاندن مطالبات مردم در قانون اساسی جدید و رفع نقاط ابهام، می‌توان امیدوار به تغییر شرایط، جلب رضایت مردم و همچنین ایجاد امید به آینده بود».

اعتراضات کنونی در ایران که با جان باختن مهسا امینی در بازداشت گشت ارشاد آغاز شد، اکنون وارد پنجمین هفته خود شده است. این اعتراضات در عین حال با سرکوب شدید حکومت جمهوری اسلامی مواجه شده است.

حزب مردم‌سالاری با توجه به شرایط کنونی ایران ۱۰ پیشنهاد دیگر داده که از جمله آنها عبارت است استعفای وزیر کشور، برکناری و مجازات کلیه مقصران دخیل در مرگ مهسا امینی، شناسایی و مجازات عناصر لباس شخصی مهاجم به دانشگاه شریف،انحلال رسمی گشت ارشاد، آزادی «بازداشتی‌های بی‌گناه» به ویژه روزنامه‌نگاران، دانش‌آموزان و دانشجویان، و رفع کامل انسداد اینترنت و رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر