۱۴۰۱ مهر ۲۶, سه‌شنبه

 نایاک دارد جنبش مهسایی را می دزدد، مجید محمدی

mohammadi.jpgویژه خبرنامه گویا

در خبرها دیدم که موسسه ی سیاست در دانشگاه شیکاگو از نگار مرتضوی برای سخنرانی در مورد جنبش جاری در ایران دعوت به عمل آورده است. او در ۱۸ اکتبر در این موسسه سخن می گوید. در متن خبر رسانی از وی به عنوان مدافع حقوق زنان یاد شده است. وقتی به سایت نایاک رجوع کردم دیدم که گویی در سایت انقلاب شده و نایاک به مدافع حقوق زنان ایرانی تبدیل شده است.

به نظر می آید که نایاک بدنام و بی آبرو و افراد نزدیک به آن که دو دهه در حال حذف صداهای مخالف جمهوری اسلامی از مراکز دانشگاهی، رسانه ها و اندیشکده های امریکایی بوده اند بر موج این ماجرا سوار شده تا بدنامی شان را جبران کنند، مدافعان سقوط جمهوری اسلامی را به حاشیه برانند و در رژیم آینده ی ایران نیز با پنهانکاری به شغل لابیگری ادامه دهند. نایاک در عین پادویی ظریف هرگز نپذیرفته است که برای رژیم نکبت لابی می کرده است.

نگار مرتضوی از مدافعان قاسم سلیمانی و نظام نکبت و فلاکت در ایران بوده و در عمرش یک کلمه با حجاب اجباری مخالفت نکرده است. خود وی در مهمانی های مقامات جمهوری اسلامی در امریکا با حجاب ظاهر می شد و با آنها عکس یادگاری می گرفت. او هرگز روزنامه نگار نبود و به سرعت به تبلیغاتچی جمهوری اسلامی تبدیل شد. او اکنون به عنوان تبعیدی به مدافع حقوق زنان ارتقا یافته است.

این ننگ برای دانشگاه شیکاگو باقی خواهد ماند که به جای نازنین بنیادی، رویا حکاکیان، مسیح علینژاد یا نازنین نور که ۲۴ ساعته از جنبش اخیر دفاع می کرده اند یا اساتید متخصص در جنبش زنان ایران (مثل نیره توحیدی) از ماله کشان جمهوری اسلامی برای سخن گفتن در مورد این جنبش دعوت کرده است. البته دانشگاه پرینستون با حسین موسویان، هاروارد با حسین درخشان و عباس ملکی (معاون ولایتی)، و اوبرلین با محمد جعفر محلاتی پیش از این بی شرمی و ننگین بودن خود را نمودار کرده بودند.

دانشگاه ها در امریکا به دلیل ووکیسم جاری به موسساتی برای دفاع از کمونیسم، اسلامیزم، فاشیسم و نژاد پرستی علیه اروپاییان تبدیل شده اند. در این موسسات اثری از گفتگو و آزادی بیان باقی نمانده است.

ایرانیان مقیم شیکاگو که با جمهوری اسلامی مخالف هستند می توانند مخالفت خود را با دعوت از مرتضوی به اطلاع موسسه ی سیاست برسانند. این است آدرس ای میل این موسسه:

politics@uchicago.edu

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر