۱۴۰۱ اردیبهشت ۳۰, جمعه

از قیام تهیدستان حمایت کنیم! 

اعلامیه مشترک برای شرکت در تجمع اعتراضی در بروکسل


بار دیگر نظام انسان ستیز جمهوری اسلامی با تصمیمات جدید اقتصادی، بار جدیدی از فقر و فلاکت را بر دوش مردم ایران نهاده است. تصمیمی که نتیجه‌ی آن افزایش چند برابری قیمت مواد غذایی و نیازهای اولیه‌ی زندگی مردم بوده، هزینه‌های تداوم حکومت جمهوری اسلامی را بیش از پیش به مردم تحمیل می‌کند. در واکنش به این تصمیم، و در اعتراض به فقر و فلاکت فزاینده‌ی چهل و دوساله، مردم در چندین شهر کشور به‌پاخواسته‌اند و از روز آغازین تجمع نیز در شعارهایشان، مسببین این فلاکت را هدف قرار داده‌اند.

حسب روال این ۴۲ سال، جمهوری اسلامی پاسخی جز خون و گلوله و سرکوب برای این اعتراضات نداشته است. بر اساس اخبار منتشر شده، تاکنون ده‌ها نفر در این اعتراضات کشته و زخمی و صدها تن از مردم معترض در استان‌های لرستان، خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد تهدید، بازداشت و شکنجه شده‌اند.
اعتراضات پیش‌رونده‌ی مردم ایران، به‌ویژه پس از دو خیزش سراسری دی‌ماه ۹۶ و آبان‌ماه ۹۸، با برگزاری ده‌ها تجمع و اعتصاب کوچک و بزرگ توسط کارگران، معلمان، رانندگان اتوبوس، پرستاران و سایر اقشار و جنبش‌های اجتماعی خودنمایی کرده است و اکنون در این بزنگاه تاریخی، مردم حق خود را در خیابان، این پاشنه‌ی آشیل جمهوری اسلامی طلب می‌کنند.
ما، تشکل‌های آزادی‌خواه، جمهوری‌خواه و عدالت‌طلب ایرانی در بلژیک، ضمن همراهی با این اعتراضات مردمی، نسبت به عواقب سرکوب، به تمام آمران و عاملان جنایت هشدار می‌دهیم که روز دادخواهی نزدیک است. در حمایت از این اعتراضات، ما در تجمع تدارک‌دیده‌شده توسط «کمیته دفاع از مبارزات مردم ایران ـ بلژیک» در روز شنبه، ۲۱ ماه مه، ساعت چهار و نیم در برابر سفارت جمهوری اسلامی، واقع در خیابان روزولت در بروکسل شرکت خواهیم کرد.
از همه هم میهنان ساکن بلژیک درخواست می‌کنیم به جمع تظاهر کنندگان بپیوندند تا صدای ملت ایران هر چه رساتر در جهان شنیده شود.

زمان: شنبه ۲۱ ماه مه ۲۰۲۲- ساعت چهار و نیم
مکان: روبروی سفارت جمهوری اسلامی در خیابان روزولت


فدراسیون اروپرس
انجمن دوستی ایران - بلژیک
جمهوریخواهان سکولار و دمکرات ایران در بلژیک

حزب چپ ایران (فدائیان خلق) -بلژیک 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر