۱۳۹۸ فروردین ۷, چهارشنبه

خسارت سنگین سیل در چهار استان ، وضعیت بحرانی است
استان‌وایر- بارندگی شدید روزهای اخیر موجب وقوع سیلاب و رانش زمین و ایجاد خسارات‌های سنگین به شهرهای چهار استان گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شده است. بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در استان گلستان بر جای گذاشته و جان دو کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفته است.
از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از ۳۰۰ میلمتر باران در گلستان باریده و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱.۵ متر رسیده است.
براساس گزارش‌های رسمی سیل ۷۰ درصد شهر مرزی «آق قلا» در استان گلستان را محاصره کرده و مردم در حال ترک منازل خود هستند.
رانش زمین ناشی از بارش‌های چند روز اخیر در ۲۷ روستای بخش «گلیداغ» درهمین استان به واحدهای مسکونی، خدماتی، عمرانی و زیربنایی خساراتی را وارد کرده است.
معابر عمومی شهر «گنبد کاووس» در شرق استان گلستان را هم آب فرا گرفته است. براساس گزارش‌ها این سیلاب ناشی از سرریز شدن آب سدهای گلستان۲ و بوستان بوده است.
براساس گزارش‌های دریافتی میزان بارندگی در استان گلستان در سه روز اخیر معادل ۷۰ درصد میزان بارش ها در یک سال گذشته بوده است.
براثر وقوع سیل یکشنبه شب هفته جاری در مازندران به حدود ۲۰۰ روستا و چندین هزار دهنه کشاورزی، ابنیه و تاسیسات زیرساختی خسارت وارد شده است.
همچنین سیل راه، آب، برق و گاز بیش از ۲۰۰ روستای مازندران را قطع کرده که براساس گزارش رسمی تاکنون حدود ۸۰ درصد از اثرات ناشی از سیل در استان پاکسازی شده است.
از استان‌های سمنان و خراسان خبر رسیده که سیل به برخی تاسیسات عمومی آسیب زده است.
دستگاه‌های اجرایی و درمانی و خدماتی، نیروهای هلال احمر، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی همه در این مناطق به حالت آماده باشد درآمده و مشغول کمک به سیل‌زدگان شده‌اند.
سخنگوی وزارت کشور هم از اختصاص ٢٠ میلیارد تومان جهت مدیریت بحران اولیه به چهار استان سیل زده گلستان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی خبر داده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر