۱۳۹۷ دی ۲۶, چهارشنبه

نسرین ستوده دوباره ممنوع الملاقات شد
نازنین زاغری و نرگس محمدی اعتصاب غذا کردند

وکیل مدافع نسرین ستوده وکیل دادگستری که در زندان به سر می برد از ممنوع الملاقات شدن مجدد موکلش خبر داد.
همچنین نازنین زاغری و نرگس محمدی از روز دوشنه اعتصاب غذای سه روزه خود را آغاز کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
پیام دُرفشان  با اعلام این خبر اظهار داشت: چندی است به بهانه وجود قیچی در لوازم خصوصی موکلم مجددا به صدور دستور ممنوع الملاقاتی وی اقدام کرده اند.
به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، این وکیل دادگستری افزود: با توجه به طرح خصوصی سازی زندانها و اینکه اساسا زندانیان با دریافت جیره خشک مبادرت به آشپزی می کنند تمام ابزار آشپزی از جمله چاقوهای متعدد و مختلف در اختیار آنان قرار دارد اما اینکه چطور یک قیچی نزد موکل اهمیت یافته، جای پرسش و سوال است.

وی اضافه کرد: با توجه به شخصیت موکلم باید توجه داشت اینکه وجود یک قیچی موجب بهانه جویی برای صدور دستور ممنوعیت ملاقاتی شود فاقد هر گونه وجاهت است.

دُرفشان ادامه داد: متاسفانه مسئولان زندان به هر بهانه ای سراغ اعمال دستور ممنوعیت ملاقات موکلم با فرزندانش می روند و بدین وسیله با نقض اصل شخصی بودن مجازات ها و با تحمیل رنج به فرزندان خردسال و نوجوان وی موجب آزار وی می شوند.
وکیل مدافع نسرین ستوده یادآور شد: پیش تر هم مسئولان زندان اوین موکلم را از ملاقات فرزندانش ممنوع کرده بودند که نسبت به این تصمیم در دادسرای کارکنان دولت طرح شکایت کردیم و موضوع برای بررسی به شعبه دادسرا ارجاع شد.
وی اظهار داشت: همان زمان پس از طرح شکایت در دادسرا دستور ممنوعیت ملاقات موکلم برداشته شد اما اکنون بار دیگر این دستور صادر شده که امروز -دوشنبه ۲۴ دی- طی لایحه ای موضوع را به شعبه دادسرای کارکنان دولت که شکایت قبلی را در دست رسیدگی دارد، اعلام کردیم.
نسرین ستوده وکیل دادگستری است ۲۳ خرداد امسال با حکم جلب، بازداشت شد.
وی شهریور سال ۸۹ نیز بازداشت و به ۱۱ سال حبس، ۲۰ سال محرومیت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۶ سال حبس و ۱۰ سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.
وی در نهایت پس از سپری کردن سه سال حبس در سال ۹۲ آزاد شد.
ستوده ۲۳ خرداد امسال به خاطر صدور حکم غیابی ۵ سال حبس مجدداً بازداشت شد و هم اکنون در زندان به سر می برد. ستوده چندی پیش از رئیس و معاون زندان اوین به خاطر ممنوع الملاقات کردنش به دادسرای کارکنان دولت شکایت کرد که پس از این شکایت، دستور ممنوع الملاقاتی او لغو شد.
 اعتصاب نازنین زاغری و نرگس محمدی
برخی رسانه‎ها نیز نوشته‎اند که نازنین زاغری و نرگس محمدی از روز دوشنه اعتصاب غذای سه روزه خود را آغاز کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر