۱۳۹۷ تیر ۲۰, چهارشنبه

 شاپرک شجری زاده از ایران خارج شد

shajarizadeh_071118.jpg
رادیو فردا - شاپرک شجری زاده معترض ۴۲ ساله به حجاب اجباری که خبر محکومیت او به دو سال حبس تعزیزی و ۱۸ سال حبس تعلیقی منتشر شده بود در پیامی ویدئویی که دوشنبه شب بر روی اینترنت قرار گرفت اعلام کرد از ایران خارج شده است و دلیل این امر را بیعدالتی قوه قضائیه توصیف کرد. هنوز معلوم نیست خانم شجری زاده به کدام کشور رفته است. در این پیام زمان خارج شدن او از ایران هم مشخص نشده است.

او یکی از زنان موسوم به «دختران خیابان انقلاب» است که از دی ماه گذشته برای اعتراض به حجاب اجباری یکی بعد از دیگری در برابر چشم عابران خیابان های ایران روسری از سر برداشتند.
نسرین ستوده وکیل شاپرک شجری زاده (و تعدادی دیگر از این معترضان) ماه گذشته بازداشت و زندانی شد.
مسئولان جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده اند که از دی ماه تا کنون ۲۹ زن معترض به حجاب اجباری را بازداشت و زندانی کرده اند. پلیس ایران مدعی است که این معترضان فریب کارزارهای تبلیغاتی ایرانیان مقیم خارج از کشور را خورده اند.
پوشیدن حجاب در ایران برای زنان پس از ماههای اول انقلاب بهمن ۱۳۵۷ به تدریج در ادارات دولتی و سپس در همه اماکن عمومی اجباری شد. «گشت ارشاد» بخشی از نیروی انتظامی است که موظف شده است با معترضان به حجاب اجباری و آنچه «بدحجابی» نام داده شده است برخورد تنبیهی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر