۱۳۹۳ اسفند ۱۸, دوشنبه

در جواب آقای اشکوری


دوست گرامی آقای اشکوری
پیشاپیش از حسن توجه و دیدگاه اصلاحگرایانه شما نسبت اموری که مربوط به همۀ ما می شود، سپاسگزاری می کنم. هر چند که، چند ساعتی پیش از در یافت نامه  شما که قطعآ از روی احترام به این‌جانب آنرا بصورت خضوصی ارسال کرده بودید،اما ترجیح دادم، آنرا جهت تنویر افکار، منتشر نمایم، تا به اینصورت از کسانی که احتمالآ چنین خرده ای را گرفته ، اما نسبت به مطرح کردن آن اغماض کرده بودند ، شکوه نمایم. در باره انتقادات کلی شما نسبت به متن، بنده پاسخی جز پذیرش جمیع توضیحات شما را، ندارم، بنابراین، لزومی به پاسخ در باره آنرا نمی بینم. اما، نکته ای را باید اشاره کنم، که این نوشتار شعاری، هر از چندی تغییر می کند. برای نمونه ابتداء یکی از دوستان از شعار ولتر:  جانم را میدهم تا تو حرفت را بزنی، هرجند که با تو مخالف باشم را پیشنهاد کرده بود، و مدتی برروی صفحه منتشر می شد.

در شعار دوم، که مورد انتقاد شما قرار گرفت نیز دوست دیگری، آنهم صرفآ تحت تأثیر
انتقادی که بنده به خانم شیرین عبادی مبنی بر اینکه من مسلمانم و به مسلمانی خود افتخار می‌کنم ، و من از ایشان این پرسش را کرده بودم که شما از کدام اسلام سخن می گوئید که ما آنرا نمی شناسیم؟ این متن را پیشنهاد کرده بود. بهرحال، از نطر کلی انتقاد شما به حق است، و بنده مجددآ از شما سپاسگزاری می کنم.

ارادتمند وحیدی

07.03.2015     

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر