۱۳۹۳ اسفند ۱۰, یکشنبه

نامه سرگشاده جبهه ملی ایران به حسن روحانی


جناب آقای دکتر حسن روحانی ، ریاست جمهوری
باسلام و ادای احترام

صرفنظر از اینکه وجود نظارت استصوابی شورای نگهبان و راه ندادن به دگراندیشان برای حضور در عرصه انتخابات، ایرادات عمده ای را به جریان انتخابات ریاست جمهوری وارد میکند. با این حال باید اذعان نمودکه جنابعالی در انتخاباتی که به دلایل فوق الذکربا موازین دموکراسی فاصله داشت در خرداد ماه 92 با رای بالای ملت ایران به ریاست جمهوری انتخاب شدید. 

واضح است که ملت ایران برای رهائی از تنگناها و با استماع برنامه های شما و شنیدن اینکه حقوقدان هستید و نه سرهنگ، واینکه میخواهید علاوه بر چرخش سانتریفوژها چرخ زندگی مردم هم بچرخد و میخواهید با در پیش گرفتن سیاست خارجی معقول، زنجیر گرفتاری ها را از دست و پای مردم برچینید به صحنه آمد و از میان شش نفر کاندیداهای ریاست جمهوری اعلام شده توسط شورای نگهبان با آرائی چشم گیر به شما رای داد.

و به این جهت شما باید در مقابل مردمی که به جنابعالی رای دادند و در برابر تاریخ مسئول و پاسخگوباشید. و اکنون که حدود یکسال و نیم از تشکیل دولت شما میگذرد باید گفت که شما در زمینه سیاست خارجی و روابط بین المللی و برای جلب اطمینان جامعه جهانی نسبت به مسالمت آمیز بودن برنامه هسته ای ایران با همه دشواری ها گام هائی برداشته اید که قبلا قابل تصور نبود. 

گو اینکه در سیاست داخلی که زمینه ساز و مکمل توفیق در سیاست خارجی است، هیچ تغییر محسوسی حاصل نگردیده، و فشار بر گروه های سیاسی و محدودیت روزنامه ها و سرکوب دگراندیشان و اعدام ها به همان روال قبلی ادامه دارد. ولی به هر صورت مذاکرات با کشورهای 5+1 را تا جائی حساس پیش برده اید، که این پیشرفت میتواند به یک توافق قطعی و پایدار و آبرومندانه منتهی شود.

و در نتیجه با رفع تحریم ها ازکشور و آزاد شدن دارائی های ملی از انسداد و پیداشدن بازارهای جدید مانند بازار فروش گاز به اروپا و جلب سرمایه گذاری های خارجی، اقتصاد ملی رمقی گرفته و مفری پیدا شود تا مردمی که زیر بار فسادهای باور نکردنی و مشکلات اقتصادی و گرانی و رکود و تورم و بیکاری و نگرانی از آینده کمر خم کرده اند بتوانند نفس راحتی بکشند. و از سوی دیگر معلوم نیست که در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات سرنوشت این کشور و روزگار این ملت به کجا خواهد کشید.

در چنین شرایطی برخی عناصر، با ناآگاهی و یا سوءنیت باروند مذاکرات دولت مخالفت نموده و با شعارهای واهی و توخالی نسبت به گفتگوها عناد میورزند و شگفتا که مخالفت آنان کاملا بامخالفت دولت اسرائیل و جناح تندرو ومحافظه کار حاکمیت آمریکاهمسو میباشد. در این اوضاع شما نمیتوانید و نباید از مصالح ملی و تامین منافع مردم ایران کوتاه بیائید و این کشور و این ملت را به دست رویدادها و حوادث ناپیدا بسپارید. هیچ کشوری در جهان دوست و دشمن ابدی ندارد و در هر زمان، تامین و حفظ منافع ملی کشورهاست که دوستان و دشمنان آنها را معین میکند.

امروز حفظ تمامیت ارضی و تامین صلح و امنیت این مرز و بوم و رفع بحران و مضایق اقتصادی، اصول اولیه منافع ملی ما را تشکیل میدهند. مذاکرات را در جهت حفظ منافع ملی ایران پیش ببرید تا در این دوراهی سرنوشت ساز که کشور با آن روبروست بتوانید با دستیابی به توافقی منطقی، خدمتی به ملت ایران نموده و از خود نامی نیک در تاریخ باقی بگذارید. بدیهیست که در پیمودن راه صحیح باید با قاطعیت عمل نموده و از مخالف خوانی های افراد معدود با افکار محدود نهراسید.

دهم اسفندماه 1393
تهران جبهه ملی ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر