۱۳۹۸ تیر ۱, شنبه

بیانیه پشتیبانی از حرکت ۱۴ تن از فعالین مدنی- سیاسی ایران

Solidarity.jpg
هموطنان گرامی،

در روزهای اخیر ۱۴ نفر از فعالان مدنی، داغدیده گان و آزادیخواهان ایران، که در نامه اول خود، استعفای رهبر و تغییر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را درخواست کرده بودند، نامه سرگشاده دوم خود را نیز منتشرکردند.


آنها بعد از سفر شینزو آبه به ایران و دیدار او با آیت الله خامنه‌ای نیز با صدور یک نامه در ۲۵ خرداد ۹۸ و تحویل رسمی ان به سفارت ژاپن در تهران، اعتراض خود را به این نشست اعلام داشته و خطاب به نخست وزیر ژاپن نوشتند "آقای آبه به رنگ پرچم خودتان وفادار باشید و با مسئول سیاه بختی مردم ایران گفتگو نکنید زیرا او مشروعیت ندارد".
این چهارده تن، درنامه دوم خودبا جسارتی کم نظیر مخالفت خود را با کلیت نظام و همه نهادهای برآمده از ان اعلام داشته و با اعتقاد به غیر قابل اصلاح بودن رژیم خواستار "گذار کامل"و مسالمت آمیز از ان و برپایی انتخابات آزاد شده‌اند. آنان مطالبه خود را فراجناحی و متعلق به همه آزادیخواهان راستین با هر گرایش سیاسی و عقیدتی دانسته‌اند. این انسانهای جان برکف در پایان این نامه کوتاه، آرزوی خود و میلیون‌ها ایرانی را، برخورداری از یک حکومت دموکراتیک و سکولار بیان کرده اند که اعلامیه جهانی حقوق بشر را سرلوحه تدوین قانون اساسی آینده ایران قرار بدهد.
درشرایطی که ناکارآمدی این نظام جهل و جنایت، هستی کشور ما را بر باد داده و همه فرصت‌ها و امکانات بین المللی را برای خروج از بن بست تعامل با جهان به سخره گرفته، نامه این هموطنان راس نظام را نشانه رفته و شخص رهبر را به پاسخگویی فرا خوانده است و از او می‌خواهد برای جلوگیری از جور و ستم و فقر و تبعیض بیشتر و نیز برای پیشگیری از تحمیل جنگ به مردم ایران استعفا دهد و قدرت را به مردم واگذارد. این نامه کلیت نظام را به پای میز محاکه کشانده و حکم شکست الگوی حاکمیت دینی را صادر کرده است. حاکمیتی که میلیون‌ها ایرانی را به سبب تبعیض قومی، دینی یا جنسیتی در چهار دهه موجودیتش، از حقوق بنیادین خود محروم کرده و بیش از نیمی ازمردم را به زیر خط فقر کشانده است. زنان، مردان و همه ساکنین سرزمین ما از نظام اسلامی گذر کرده‌اند و می‌خواهند با ارزش‌های اخلاقی قرن بیست و یکم زندگی کنند.


هموطنان گرامی،

ما امضا کنندگان زیر ضمن پشتیبانی از این حرکت، از همه نیروهای دموکراسی خواه ایران میخواهیم با پیوستن به کارزار حمایت از آنان به ایجاد "وفاق ملی "برای گذر از از حاکمیت دینی اسلامی کمک کنند. مردم کشور ما می‌توانند با محاصره مدنی نظام، این حاکمان غاصب را به عقب نشینی وادارند و درخواست این چهارده نفر را به یک "مطالبه ملی" تبدیل کنند. ما ضمن احترام به استقلال این هموطنان آزادیخواه در راهی که برگزیده‌اند، خودمان را برای آزادی کشور عزیزمان ایران و تحقق آرزوی آنان، که خواست مشترک اکثریت مردم ایران است، در کنار آنها میدانیم.

نوشابه امیری- شهریار آهی- جمشید اسدی-کمال آذری- فریدون احمدی- دیوید اعتباری- احمد رافت- هوشنگ اسدی- مهران براتی- ناصربلیده ای- ناهید بهمنی- سپیده پورآقایی- اصغر جیلو- فریدون خاوند- پرویز دستمالچی- محسن سازگارا- گلاله شرفکندی- حسن شریعتمداری -کریم شامبیاتی- کاوه شیرزاد- یزدان شهدایی- ضیاء صدرالاشرافی- مهدی صدودی- اسفندیار طبری- حسین علوی- هوشنگ کردستانی- عطا هودشتیان- منوچهر مقصودنیا- کاوه موسوی - عبدالله مهتدی- عبدالحمید وحیدی-نعمت ناصری- جمشید نعمتی.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر