۱۳۹۸ تیر ۵, چهارشنبه

دوسال حبس دیگر برای محمد نجفی وکیل دادگستری به تایید دادگاه تجدید نظررسید


رادیو زمانه
دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، حکم حبس و جزای نقدی محمد نجفی، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر زندانی در زندان اراک را عینا تایید کرد. به گزارش خبرگزاری هرانا بر اساس این حکم که در زندان به محمد نجفی ابلاغ شد، او به تحمل دو سال حبس تعزیری و پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم است. نجفی پیشتر در همین شعبه و بابت همین اتهامات به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود و این حکم هم به تایید دادگاه تجدید نظر رسیده بود. 
بر اساس حکم بدوی صادر شده از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان شازند در تاریخ دوم بهمن‌ ۹۷ که اکنون به تایید دادگاه تجدیدنظر رسیده، محمد نجفی در ارتباط با انتشار نامه خطاب به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در فضای مجازی به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی»، به دو سال حبس تعزیری و پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است.
 او اما در تاریخ ۲۴ آذر ۹۷ و در پرونده‌ای دیگر از بابت همین اتهام‌ها و به استناد همین ماده به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شده که این حکم هم عینا به تائید شعبه ۹ دادگاه تجدید نظر استان مرکزی رسیده است. نجفی برای حضور در جلسه دادگاه تجدیدنظر فراخوانده شده بود اما و در حمایت از استعفای جمعی وکیلان خود به دلیل اهانت‌های صورت گرفته به آنان، از حضور در جلسه دادگاه خودداری کرد. محمد نجفی در تاریخ ششم آبان ماه ۹۷ برای اجرای حکم سه سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق بازداشت و به زندان اراک منتقل شد. شعبه یک دادگاه انقلاب اراک اما اواسط آذر ماه سال گذشته او را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به دو سال حبس تعزیری، به اتهام «توهین به رهبری» به یک سال حبس تعزیری و به اتهام «کمک به دولت متخاصم از طریق مصاحبه با صدای آمریکا، رادیو فردا و بی‌بی‌سی فارسی» به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرد. از این احکام که جمع آنها ۱۳ سال حبس تعزیری است و در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسیده‌اند، به استناد ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱۰ سال حبس قابل اجراست.


سهیلا حجاب وکیل دادگستری مجددا در تهران دستگیر و به زندان اوین فرستاده شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر