۱۳۹۸ تیر ۸, شنبه

فراخوان زنان حقوقدان بلژیکی برای خرید مجازات نسرین ستوده
38 سال محکومیت زندان و 148 ضربه شلاق


با حمایت Fem & Law و Avocats.be، مجموعه ای از زنان حقوقدان، روز چهارشنبه پیشنهاد دادند که حکم نسرین ستوده را بخرند، این وکیل ایرانی در ماه مارس گذشته به 38 سال زندان و 148 ضربه شلاق برای تعهد فمینیست خود محکوم شده است. متعاقب این فراخوان، تنها در عرض 24 ساعت، وکلای زن بلژیکی تاکنون حدود پنجاه ضربه شلاق و بیش از 200 روز در زندان مرتکب شده اند.مخاطب این فراخوان همه وکلای زن در جهان می  باشند.

در رابطه با یک اصل که به طور خاص در چین باستان استفاده می شد ، جایگزینی مجازات تنها برای وکیل زن می بود، اما هر کس می تواند از این اقدام مالی حمایت کند تا هزینه های سفر و پزشکی حمایت شود. بیش از 1000 یورو در وعده داده شده از طریق وب سایت www.libereznasrinsotoudeh.be بدست آمده است.

 خانم نسرین ستوده از توطئه، تحریک رشوه خواری و فحشا، تبلیغ علیه نظام، اختلال در نظم عمومی و جاسوسی محکوم شد. در حقیقت بسیاری از فعالان دفاع می کنند که عملا مخالف اجتناب از پوشیدن حجاب هستند. 

Sibylle Gioe، وکیل در نوار لیژه و در دفاع از وکلای تهدید شده در سراسر جهان، این ایده را پس از اعلام محکومیت نسرین ستوده ، بصورت فراخوان درآورد. 

 او گفت: " زمانیکه با این درد قرون وسطایی مواجه شدم، به خودم گفتم که مجبور شدیم به همان زمین برسیم." "رستگاری مجازات و یا جایگزینی افراد برای انجام آنها، شیوه هایی است که در قرن 13 وجود داشته است. این اقدام هر دو جنبه غیرانسانی حکم او و تعهد سیاسی و فمینیستی او را برجسته می کند. مبادله نسرین ستوده، از "گوشت" از حقوقدان مشغول! " مقامات دیپلماتیک بلژیک از این ابتکار با حمایت از این گروه به ایران برای بررسی شرایط بازداشت و حضور در جلسات شلاق ، دعوت شده بودند. 
Belga

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر