۱۴۰۲ مهر ۲۲, شنبه

 روسوفیل های نظام در تله جنگ غره

roostaee.jpg

فرزانه روستایی

سفر امیرعبدالهیان به سوریه و لبنان و دیدار او با حسن نصرالله رئيس حزب الله حاکی از این است که احتمالا با ادامه بمباران های وحشتناک غزه و برانگیختگی افکار عمومی اعراب ممکن است حزب الله به نیابت از جمهوری اسلامی درگیری در مرزهای شمالی اسراییل را تشدید کند و منطقه عملا درگیر یک جنگ فراگیر شود که سهمی از آن برای مردم ایران خواهد بود.

تاکنون روسها کامل ترین قطعات پازل را در اختیار دارند برای توضیح اینکه چه کسی حماس را در این تله هولناک و قمار همه یا هیچ چیز انداخته است. اما سر دیگر این بازی برای ما ایرانیان آن طیف از نظامی ها و امنیتی های وطنی هستند که روسیه را بهشت روی زمین می دانند، پوتین را علی علیه السلام ثانی و کرملین را کربلای معلای نیمکره شمالی. همان ها از قضا تا مغز استخوان جمهوری اسلامی نفوذ دارند و برای شرعیت روسوفیل بودن خود تا بخواهید روایت و فتوی ساخته اند.

اگر طیفی از سپاهی ها در ایران برای سالها با روسها نان و نمک به هم قرض داده اند احتمالا امروز همان روزی است که باید حرمت نان و نمک روسها را نگه دارند و وارد جنگ غزه شوند، زیرا آیت الله ولادمیر پوتین نیاز دارد تا ارتش خسته خود را برای ادامه جنگ در اکراین بازسازی کند.

یک دست بودن حاکمیت سیاسی در ایران با دولتی کاملا فلج و رئیس جمهوری مطلقا خرفت باعث ایجاد حباب های خطرناکی در حاکمیت شده است که روسوفیل بودن یا برای اسراییل کار کردن نماد آن است.

امروز اگر کمی به عقب برگردیم و راهپیمایی های چند صد هزاری اربعین را مرور کنیم که بعضا مقام های امنیتی روسیه هم در آن حضور داشتند می توانیم به این نتیجه برسیم که جمهوری اسلامی پتانسیل ارتکاب حماقت های تاریخی بی مانندی را دارد تا دوباره معرکه ای راه بیندازد و لشگری از جوانان بیکار و گرسنه و مغز شسته را بسیج کند به سمت غزه تا اسلام آقایان چند صباحی دیگر دوام بیاورد.

نظامی که یک کشور و یک تمدن و دو نسل از ایرانیان را به پای فعالیت های هسته ای و تحریم های بین المللی به فنا داد استعداد شگرفی دارد تا رکوردهای تاریخی ویرانگر از خود باقی بگذارد و این بار، با دخالت علنی تر در قضیه فلسطین نسل های نیامده را نیز بر باد دهد. زیرا دخالت در جنگ غزه امروز همان قدر احمقانه است که سکوت کردن آقایان بعد از ۴۳ سال تبلیغ و حمایت از فلسطینی ها ابلهانه به نظر می رسد.

شاید در این اندیشه هستند که با انبوه فعالیت های هسته ای و نیز حمایت پوتین می توانند در مقابل اجماع جهانی بایستند. اما این را نمی دانند که توان ملی کشور از هر پتانسیلی خالی است و هر خطایی واقعا کشور را در لبه پرتگاه هولناکتری قرار می دهد.

نه قضیه فلسطین به ما ربط دارد و نه مداخله در بحرانی که اعراب سوپر میلیاردر محق تر هستند تا آن را حل کنند. قضیه فلسطین نان دانی انقلابیون پا به سن گذشته و جوانان بیکار پایگاههای بسیج است که بدون شعار دادن علیه اسراییل هیچ هویتی برایشان باقی نمی گذارد. قضیه فلسطین حلقه طلایی سیستم پولشویی و سهم دلالی کسانی است که تحت پوشش شرکت های سپاه و ۱۴ هلدینگ مافیایی درگیر دور زدن تحریم ها و درآمدهای افسانه ای هستند.

مردم باید هشیار باشند تا نفوذ روس ها در تشکیلات و دواير حساس حکومتی منجر به این نشود تا ارتش یا سپاه تبدیل به نیروی نیابتی کرملین در درگیری های غزه شوند. روسها با گروگان گرفتن برجام و بازی کردن با کارت هسته ای ایران به اندازه کافی خسارات برگشت ناپذیر به کشور ما وارد کرده اند. نگذاریم آدم های روسیه در پست های حساس نظامی با تبلیغات در باره مساله فلسطین بقیه کشور را هم بر باد بدهند.

***

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر