۱۴۰۰ تیر ۱۵, سه‌شنبه

 ٤٤ وکیل دادگستری حمایت خود را از اعتصابات کارگری اعلام کردند


۴۴ وکیل دادگستری در ایران با امضای بیانیه‌ای با اشاره به اعتصاب‌های کارگری در ایران که در چند روز گذشته صورت گرفته است، حمایت از این اعتصاب‌ها را «حمایت از حقوق بی‌پناهان» دانسته‌اند.در این بیانیه که به امضای وکلایی چون سپیده امجد، رومینا افشار، بابک پاک‌نیا، رمضان حاجی مشهدی، امیرسالار داودی، امیر رئیسیان، سیدمحمد سیف‌زاده، مصطفی نیلی و …

رسیده، به ابلاغ آیین‌نامه جدید وکالت در ایران و همچنین «اعلام وصول طرح انحلال کانون وکلا در مجلس» نیز اشاره شده است و این اقدامات به معنای «اعمال محدودیت بیشتر بر حق دفاع شهروندان توسط وکلای مستقل» تعبیر شده است.

آیین‌نامه جدید وکالت را که در ۱۶۴ ماده تنظیم شده است روز ششم تیرماه امسال ابراهیم رئیسی در آخرین روزهای ریاست خود در قوه قضاییه تصویب و ابلاغ کرد.

در این آیین‌نامه حق صدور پروانه وکالت از کانون وکلا گرفته و به قوه قضاییه داده شده است و در آزمون وکالت نیز مواردی چون درس متون فقه و حقوق اساسی اضافه شده است.

وکلای امضاکننده نامه تاکید کرده‌اند که با وجود چنین فشارهایی، خود را در حمایت از اعتصاب‌های کارگری و همچنین معلمان و بازنشستگان و پزشکانی» که گرفتار مشکلات معیشتی هستند، مصمم هستند.
رادیو فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر