۱۳۹۸ اسفند ۲۱, چهارشنبه


شیرین عبادی متهم می کند:
وزارت اطلاعات قصد کشتن نرگس محمدی را دارد

شرایط حبس «نرگس محمدی» چنان نگران‌کننده است که «شیرین عبادی» برنده جایزه نوبل صلح، می‌گوید وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی قصد کشتن او را دارد. از ۳ دی که این زندانی سیاسی و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر با ضرب‌وشتم از اوین به زندان زنجان منتقل شد، هر روز اخبار تازه‌ای مبنی بر اعمال محدودیت، پرونده‌سازی و فشار بر نرگس محمدی شنیده می‌شود.
روز یکشنبه «عذرا بازرگان» مادر خانم محمدی در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه با اشاره به وضعیت بهداشتی اسفبار زندان زنجان، مشکلات جسمی ناشی از بازجویی‌های طولانی و حبس او در سلول انفرادی، و نگهداری در بند زندانیان خطرناک که با تهدید به تجاوز جنسی و جانی او همراه بوده؛ نسبت به سلامتی جسم و روان نرگس محمدی اعلام خطر کرده و مسئولیت هر اتفاقی را متوجه دستگاه قضایی دانسته است.
روز گذشته نیز شیرین عبادی رئیس کانون مدافعان حقوق بشر، در یادداشتی ضمن شرح شرایط خانم محمدی در زندان، وزارت اطلاعات را به تلاش برای قتل او متهم کرد.
متن کامل یادداشت خانم عبادی به این شرح است:
من وزارت اطلاعات را متهم می‌کنم که قصد کشتن نرگس محمدی را دارد!
وزارت اطلاعات قصد کشتن نرگس محمدی را دارد. می‌پرسید چگونه؟ برخلاف قانون او را به زندان زنجان تبعید کردند، در میان زندانیان عادی گذاشتند، زنان بی‌پناهی که خود قربانی اجتماعی هستند که جمهوری اسلامی ساخته است. با وعده اعطای مرخصی و تسهیلات کوچک دیگر، برخی از زندانیان را تحریک به آزار جسمی و روحی نرگس می‌کنند. قبلاً هم نرگس را به همین شیوه تنبیه کرده بودند که مبتلا به فلج ادواری عضلانی شد، تا جایی که مشرف به موت بود که اجازه درمان در بیمارستان را دادند.
چون نرگس با کشته‌شدگان آبان‌ماه ابراز همدردی کرد مجدداً از زندان اوین او را به زندان زنجان تبعید کردند. امکانات بهداشتی و درمانی را از او مضایقه می‌کنند. مامور امنیتی که خود را «محمودی» معرفی می‌کند و برخلاف قانون کلیه تصمیمات مربوط به پرونده نرگس توسط او (و نه دادستان یا دادیار یا دادگاه) اتخاذ می‌شود، به نرگس گفته بود اگر توبه‌نامه ننویسی و از کانون مدافعان حقوق بشر استعفا ندهی نعش‌ات از زندان بیرون خواهد رفت! و همین مامور هنگام اعزام حیله‌گرانه نرگس به زنجان، در زندان اوین حاضر و ناظر صحنه بود.
بله من متهم می‌کنم و صراحتاً هم می‌گویم که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی قصد کشتن نرگس محمدی را دارد.
از: ایران آزاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر