۱۳۹۹ فروردین ۱, جمعه

پیام حامد اسماعیلیون، آرزوی من در سال ۹۹ دیدن جانیان در دادگاهی بی‌طرف است

esmailian_032020.jpg
ایران وایر - حامد اسماعیلیون دندانپزشک و نویسنده‌ای که همسر و دختر ده ساله‌اش، از قربانیان پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمای تهران - کی‌اف بودند در ویدئویی که در اختیار «ایران وایر» گذاشته، از آمدن سال نوی ایرانی در نبودن عزیزانش می‌گوید: «امروز آخرین روز سال ۱۳۹۸ است، ۸۵ روز از رفتن پریسا و ری‌را از این خانه می‌گذرد و ۷۱ روز از جنایتی که نسبت به هواپیمای اوکراینی در آسمان تهران صورت گرفت. دلم نبود در خانه‌ای که همیشه نوروز شادی می‌آورد و از هفته‌ها قبل همه دنبال سفره هفت‌سین بودند، هفت سین بچینم. نتوانستم. عکسهایشان را در جاهایی از خانه گذاشتم و شمع روشن کردم.
اما هفت سین را به سر مزارشان خواهیم برد به عنوان سنت ایرانی.» او آرزو می‌کند در سال ۹۹ کسانی که برای دادخواهی درکنار خانواده بازماندگان مسافران پرواز هواپیمایی اوکراینی بوده‌اند، همچنان کنارشان بایستند.
او می‌گوید هیچ آرزو وهدفی جز دادخواهی ندارد و این آرزو و هدف را از سال ۹۸ به سال ۹۹ می‌برد. حامد اسماعیلیون توضیح می‌دهد که طبق قولی که ایران در سازمان جهانی هوانوردی داده فقط هفت روز به ارسال جعبه سیاه به اوکریان یا فرانسه باقی مانده است: «آرزویی جز دادخواهی و دیدن جانیان در دادگاهی بی‌طرفانه و عادلانه ندارم.»
پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمای تهران - کی‌اف در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ اندکی پس از برخاستن از زمین در آسمان تهران هدف حمله دو موشک سپاه پاسداران قرار گرفت و ساقط شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر