۱۳۹۸ دی ۲۳, دوشنبه

اطلاعیه 


در تداومِ راهِ " بیانیه 14 کنشگر سیاسی"

چهاردهه حیات و حاکمیتِ رژیم ولایت فقیه، چهاردهه تحمیلِ اختناق، فشارو سرکوب، بحران های اقتصادی واجتماعی و فرهنگی به مردم میهنمان، و ایجاد تنش و تشنج درمنطقه و جهان بوده است. چهاردهه مردم رنج کشیدۀ سرزمینمان هزینه هائی سنگین درهمۀ عرصه های زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی متحمل شده اند. دیگر زمان آن  فرارسیده است که به بی لیاقتی و تباهی و تاریک اندیشی ای که عوامل مشکل ها و مصیبت های جاری درجامعه اند، پایان داده شود.
دیگرشکنجه و زندان و کشتاردگراندیشان وآزادیخواهان و دادخواهان بس است، و آستانه ای برای تحمل این همه رنج و درد، و شاهد قلب ها و سینه های گلوله باران شده جوانان و " اقشار آسیب پذیر" بودن، متصورنیست. 
 هموطنان عزیز! 
 چهاردهه خودکامگی، سازماندهی اختناق سیاسی – فرهنگی، سرکوب و ترور نتوانسته بانگ بلندِ دادخواهی، عدالت جوئی و آزادیخواهی بخش بزرگی از مردم میهنمان که ازهمان آغاز حیات رژیم جمهوری اسلامی فریاد شده بود را خفه کند. ستیز با تاریک اندیشی و ستمگری چهل سال است توانمند و امیدوارانه ادامه دارد. جنبش حق طلبانه زنان، دانشجویان، کارگران، معلمان، اهل قلم و دیگر گروه های اجتماعی ادامه یافته است. در این چهار دهه حرکت ها و جنبش های سیاسی آزادیخواهانه و عدالت جویانه نیز، علیرغم فشار و سرکوب، همپای جنبش های مدنی و صنفی در راستای تحقق خواست های سیاسی پیش رفته اند. 
تدوین و انتشاربیانیه 14 کنشگر سیاسی و مدنی در خردادماه سال 1398، نمونه ای از جنبش های سیاسی و مدنی آزادیخواهانه و عدالت جویانه در میهنمان بوده است. در" بیانیه تکمیلی" منتشر شده ، شفاف و روشن خواست های بنیادین  زیربه عنوان محوری تری مطالبات مطرح شده اند:
1- استعفای آیت الله خامنه ای و لغو نظام ولایت فقیه
2- لغو و انحلال قانون اساسی جمهوری اسلامی
3- گذارو عبور مسالمت آمیز از جمهوری اسلامی 
4- جایگزینیِ حکومتی دموکرات و سکولار

هموطن عزیز!
ما، امضا کنندگان و تدوین کنندگان این اطلاعیه که در داخل و حارج از کشور زندگی می کنیم، به اطلاع شما می رسانیم که همچون گذشته به اصول مندرج در بیانیه تکمیلی 14 نفر باورداریم وقاطعانه و وفادارانه در راه تحقق این اصول تلاش و مبارزه خواهیم کرد.
ما خواستار آزادی زندانیان بیانیه های 14 نفره، و حامیان آن ها هستیم ، و نه فقط در راه آزادی یاران خود، که برای دستیابی به آزادی همۀ زندانیان سیاسی و عقیدتی کوشش و مبارزه خواهیم کرد. ما هم اندوه با خانواده های زندانیان سیاسی و عقیدتی، و قربانیان خیزش ها و جنبش های آزادیخواهانه و عدالت جویانه، خود را عضوی از اعضای این خانواده ها می دانیم و در حّد توانمان از آنان حمایت کرده و خواهیم کرد.

هموطنان عزیز!
محمدنوری زاد یاروفادار ما پس از دوماه اعتصاب غذا درزندان مشهد هم اکنون بامرگ دست وپنجه نرم می کند. ما مقام های امنیتی تحت فرمان رهبر را مسئول وخامت حال ایشان می دانیم و همینجا اعلام می داریم عدم پاسخگوئی به درخواست های برحق وقانونی محمد نوری زاد ممکن است به فاجعه دیگری منتهی شود.
ما برخورد رژیم جمهوری اسلامی در وقایع آبانماه را مصداق بارز جنایت علیه بشریت می دانیم و خواهان محاکمه آمران وعاملان این جنایت در دادگاه های صالح هستیم.
ما برای چندمین بار اعلام می کنیم که "کمیته حمایت از بیانیه 14 نفر" در خارج از کشور، مرکب از آقایان حسن اعتمادی، بهروز ستوده و مسعود نقره کار، مورد تائید و پذیرش ما هستند، ما امضاء کنندگان این اطلاعیه اعضای این کمیته را نمایندگان خود، و ادامه دهندگان راهمان در خارج  از کشور می دانیم و از هموطنان عزیزمان در خارج از کشورانتظار داریم از این کمیته حمایت کنند. 
ما ، به دلگرمی حضور و پشتیبانی شما هموطنان عزیز، پُرامید و توانمند راه عزیزانِ در بندمان را ادامه خواهیم داد.
زنده باد آزادی – زنده باد عدالت
جمعی ازحامیان، خانواده ها و تدوین کنندگان بیانیه 14 نفر
22 دی مه 1398
12 ژانویه 2020

………………….
پ.ن : نظر به فضای سرکوب واختناق شدید در داخل کشوراز اعلام رسمی وعلنی اسامی امضا کنندگان این اطلاعیه خود داری می کنیم . اسامی امضاء کنندگان  دراختیار و درآرشیو "کمیته حمایت" در خارج از کشور باقی خواهد ماند.   
……
بازتکثیر اطلاعیه : توسط "کمیته حمایت از بیانیه تکمیلی 14 نفر" درخارج از کشور و شبکه های کشوری این کمیته .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر