۱۳۹۷ اردیبهشت ۳۱, دوشنبه





 از گلشیفته تا فرهادی و پناهی



گلشیفته فراهانی همراه همسرش کریستوس واکر

به گزارش خبرگزاری ها، ایران امسال باز مرکز توجه سیاسی فرهنگی‌ جشنواره فیلم کن شد. علاوه بر فیلم "همه میدانند" Everybody Knows اصغر فرهادی با هنرنمایی خاویر باردم و پنلوپه کروز، که در اسپانیا تولید شده و در گشایش جشنواره نمایش داده شد، فیلمهای دیگری نیز مرتبط با ایران میباشند.

فیلم "همه میدانند"
فیلم "۳ رخ" جعفر پناهی امسال مورد استقبال جشنواره کن قرار گرفته است. پناهی که قبلا نیز جوایز خرس طلایی برلین و شیر طلایی ونیز را دریافت کرده است و برای ایران افتخار آفرین بوده است پس از آزادی از زندان هنوز ممنوع الکار و ممنوع‌الخروج است و نتوانست از کشور برای حضور در جشنواره کن خارج شود.
فیلم "۳ رخ" جعفر پناهی
فیلم "دختران خورشید" Girls of the Sun تولید شرکت مانکی فیلمز که در باره زنان شجأع رزمنده کرد میباشد و گلشیفته فراهانی در آن هنرنمایی کرده است نیز مورد استقبال منقدین سینمایی و حاضرین جشنواره کن قرار گرفته است. گلشیفته فراهانی در این مراسم همراه همسر خود حاضر شد.

فیلم "دختران خورشید"
نشریه ووگ گلشیفته را یکی‌ از شانس‌های اصلی‌ بهترین بازیگر زن در جشنواره امسال میداند.


اگر چه فرهادی سعی‌ کرد تا از مسائل سیاسی دوری کند اما در مصاحبه با لوموند تلویحا به سانسور در ایران اشاره کرد و گفت آرزوی قلبی وی و مرحوم کیارستمی تولید فیلمهای مورد علاقه خود در داخل کشور بوده است.
در مصاحبه دیگری با واشنگتون پست، فرهادی با انتقاد از لغو توافق هسته‌ای توسط ترامپ فشار اصلی‌ تحریم‌ها را روی مردم ایران دانست و گفت ترامپ فقط خواسته کارنامه و موفقیتهای اوباما را باطل کند.

 تشکر جنبش نسل نوین ایران  از وب سایت « کدوم » 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر