۱۳۹۵ آبان ۳, دوشنبه

بازداشت هرمز شریفیان ، روزنامه نگار ، توسط سپاه

زیتون
هرمز شریفیان، روزنامه‌نگار آزاد، صبح دیروز (شنبه) از سوی سپاه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. یک منبع به «زیتون» گفت بازداشت شریفیان بدون ارسال احضاریه و به شکل غیرقانونی، در برابر منزل یکی از بستگانش انجام شده است.
شریفیان نیمه مهرماه گذشته نیز به صورت تلفنی به دادسرای شهید مقدس اوین، احضار شده بود. خبر بازداشت شریفیان در حالی منتشر می‌شود که امروز خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه، گزارشی درباره فعالیت برخی روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.
نویسنده این گزارش با انتشار «اسکرین شات‌هایی از حساب کاربری خبرنگاران اصلاح‌طلب در توئیتر» آن‌ها را «متهم به تمرین توهین به نظام» در این شبکه اجتماعی کرد.

در این گزارش به مجموعه ای از توئییت‌های روزنامه‌نگاران در حمایت از آیدین سیارسریع، نویسنده طنز هفته‌نامه صدا، تظاهرات معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در عاشورای ۸۸ و زندانیان سیاسی استناد شده است.

نویسنده این گزارش نوشت: «سکوت در برابر رفتارهای پرخطر و اهانت به مقامات و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط این باند خطرناک رسانه‌ای و عدم نظارت مناسب بر فعالیت‌های آنان موجب شده تا روز به روز بر میزان ساختارشکنی آنها افزوده شود.»

او اضافه کرد این مساله «لزوم اقدامی برای پایان همیشگی رفتارهای وقیحانه و روند شورمزه و سخیف عبور از مرزهای قانون و شرع توسط این باند خطرناک را بیش از پیش ضروری می‌کند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر