۱۳۹۵ آبان ۲, یکشنبه

جزئیات کامل قتل مذهبی فرهنگ امیری ، شهروند بهایی

فرهنگ امیری
بهائی نیوز ـ به گزارش اختصاصی خبرگزاری بهائی نیوز قتل فرهنگ امیری شهروند بهائی ساکن یزد به دلایل مذهبی صورت گرفته و ضاربین ضمن اعتراف به قتل، عمل به قتل را به دلایل مذهبی عنوان کرده‌اند.
بنابر این گزارش به نقل از یک منبع مطلع در هفته گذشته دادسرای شهر یزد ضمن تماس با خانواده فرهنگ امیری جهت مطالعه پرونده به انتشار جزئیات قتل این شهروند بهائی پرداخت.

این منبع مطلع به خبرنگار بهائی نیوز عنوان کرد که «قاتلین اعتراف کردند که صرفا بدلیل مسائل اعتقادی دست به این عمل وحشیانه زده‌اند و چون آقای امیری بهائی بوده و بهائی‌ها از نظر ایشان کافر هستند به استناد آیه‌ای از قرآنکه خودشان هم نمی‌دانستند کدام آیه است، دست به این کار زده‌اند، هدف آن‌ها کشتن یک بهائی بوده و مهم نبوده که آن فرد چه کسی باشد»
بنابر گزارشهای به دست آمده قاتلین از مدت‌ها قبل خانواده این شهروند بهائی را تحت نظر داشتند و با اطلاع کامل از سکونت شهروندان بهائی در آن منزل به درب منزل مراجعه کرده بودند.
همچنین در اظهارات پدر قاتلین ذکر شده است که «فرزندانشان بیش از حد تندرو هستند و وی به همراه مادرش از مدتی قبل احساس کرده بودند که آن‌ها قصد انجام کاری دارند و چون قادر به جلوگیری از اقدام آن‌ها نبودند به اداره اطلاعات مراجعه کردند و از آن‌ها خواستند که فکری در این مورد بکنند».
خبرنگار بهائی نیوز از این منبع مطلع جویا شد که آیا این قتل سازماندهی بوده است یا خیر که وی تاکید می‌کند «کار آن‌ها کاملا فردی بوده و کسی پشت این ماجرا نیست که البته عقلانی و منطقی نیست. چون در روزهای اولیه از همسایه‌ها شنیده شده است که نفر سومی هم در کار بوده و حتی تعدادی از همسایه‌ها هم عنوان کرده بودند که اعضای بسیج منطقه عنوان کرده است که» دیدی کار خودشان را کردند «که این حرف نشان از عدم فردی بودن این موضوع را بیان می‌کند».
همچنین این منبع مطلع در پاسخ به سوال خبرنگار بهائی نیوز مبنی بر نحوه قتل توضیح می‌دهد که «قتل به دست یکی از دو برادر انجام شده و به گزارش پزشک قانونی و اعترافات و تحقیقات بازپرس پرونده برادر کوچک‌تر نقشی در قتل نداشته و فقط دهان جناب امیری را گرفته بوده و با چاقویی کوچک به صورت ایشان ضربه زده است.»
لازم به یادآوری است که پیش‌تر پدر این شهروند بهائی نیز به دست نیروهای تندروی مذهبی در هرمزک یزد به قتل (شهادت) رسید و این اتفاق همزمان بود با افتتاح مشرق الاذکار بهائیان در شیکاگو و قتل فرهنگ امیری نیز پیش از افتتاح مشرق الاذکار شیلی صورت گرفت است.
فرهنگ امیری شهروند بهائی در تاریخ ۶ مهر ماه ۱۳۹۵ توسط دو ضارب به قتل رسید که هر دو ضاربین توسط ماموران نیروی انتظامی بازداشت شدند اما این شهروند بهائی پیش از انتقال به بیمارستان درگذشت. در روزهای گذشته بیت العدل اعظم (عالیترین مقام تصمیم گیری در دیانت بهائی) دلیل قتل این شهروند بهائی را به دلیل تعصبات مذهبی عنوان کرده است.
قتل شهروندان بهایی پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بار‌ها صورت گرفته و این برخورد‌ها تنها به دلیل تعصبات مذهبی صورت گرفته است. شهروندان بهائی در ایران از منظر بسیاری از روحانیون «نجس» خوانده شده و قتل شهروندان بهائی را مباح عنوان شده است. پیروان دیانت بهائی پس از انقلاب از حقوق شهروندی و بسیاری از حقوق قانونی خود محروم شده‌اند. تاکنون پرونده قتل شهروندان بهائی در دادگاه‌های انقلاب اسلامی با نتایج عادلانه روبرو نشده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر