۱۳۹۴ اردیبهشت ۱۱, جمعه

آیا سخن شما بدان معنی نیست که دین از سیاست جدا است؟

به گزارش ایلنا، ۱۲۱ نفر از نمایندگان طی نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به اظهارات روحانی در بیستمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی پاسخ دادند.

بخشی از نامه نمایندگان خطاب به روحانی بدین شرح است:

جنابعالی در بیستمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی طی بیان خدمات دولت خطاب به مسئولان نیروی انتظامی اعلان نمودید پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید که چون این را خداوند گفته یا روایتی که پیغمبر فرموده٬ خود را مسئول اجرای اسلام بداند بی‌خود خود را به مخمصه نیندازید و مردم را گرفتار نکنید٬ وظیفه پلیس اجرای قانون است.


ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر خود لازم دانستیم از باب ان‌الذکری تنفع‌المومنین نکاتی را یادآور شویم:

جنابعالی می‌دانید که اساس و اصل انقلاب اسلامی مبتنی بر اسلام ناب محمدی و قرآن و عترت است و حرکت بزرگ نهضت ملت شریف ایران اسلامی با محور حاکمیت دینی یعنی ولایت فقیه در راستای نهضت انبیا و عاشورا به دستاوردهای بزرگی رسیده است که از جمله گسترش بصیرت و بیداری و فرهنگ اسلام ناب در جهان است.

...خامنه‌ای نیز فرموده‌اند همه باید بدانند که نیروی انتظامی بنا دارد از ارزش‌های اسلامی دفاع کند پاسداری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی بزرگ‌ترین وظیفه نیروی انتظامی است.

آیا سخن شما بدان معنی نیست که دین از سیاست جدا است؟ آیا قوانین مصوب غیر اسلامی است؟ آیا این به معنی تعطیل شدن واجبات از جمله امر به معروف و نهی از منکر نیست؟ آیا نباید قانون اساسی در اصول اول- دوم- بند یک اصل سوم چهارم و پنجم و... را در راستای ماموریت‌های قوای سه‌گانه و نهاد‌ها عملی کرد؟

آیا نباید نیروی انتظامی و سایرین از دستگاه‌ها را دعوت به کلام خداوند و پیامبر اعظم نمود تا از مخمصه‌ها و گرفتاری‌ها نجات پیدا کنند؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر