۱۳۹۳ اسفند ۷, پنجشنبه

یونسی: حقوق بشر در زندان‌های ایران به‌طور گسترده نقض می‌شود

مجید رضایی
خودنویس
علی یونسی٬ مشاور حسن روحانی اعلام کرد حقوق بشر در زندان‌ها و دادگاه‌های جمهوری اسلامی به طور گسترده‌ای نقض می‌شود و علت آن نفوذ عناصر تندرو در نهادها است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا علی یونسی، دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: در زندان‌ها و دادگاه‌های جمهوری اسلامی به طور گسترده‌ای نقض می‌شود.
یونسی افزود: عناصر تندرویی هستند که در برخی مراکز قدرت نفوذ کرده و با اعمال خودسرانه و نقض حقوق شهروندی، برای جمهوری اسلامی ایران مساله‌سازی می‌کنند.
وی با بیان این که گروه‌های تندرو در اختیار هیچ نهادی نیستند، به تیرگی روابط با کانادا اشاره کرد و افزود: آنچه که در ارتباط با حادثه زهرا کاظمی اتفاق افتاد که همه مدارک آن موجود است چه کسانی این کار را کردند و البته عدالت خداوند درباره برخی‌ها اجرا شد، یک اراده شخصی بود که هنوز هم جمهوری اسلامی ایران هزینه آن را می‌پردازد.
یونسی با بیان اینکه باید از دست عناصر تندرو خلاص شد و آنها را از مراکز قدرت دور کرد در پایان هم گفت: دولت برای تصویب حقوق شهروندی مصمم است.. [اما] رعایت حقوق شهروندی فقط در انحصار دولت نیست و باید دستگاه‌های دیگر هم همراهی کنند که متاسفانه برخی‌ها همراهی نمی‌کنند.
گفتنی است از سعید مرتضوی٬ دادستان پیشین تهران به عنوان متهم ردیف اول قتل زهرا کاظمی نام برده می‌شود که به پرونده وی در این زمینه تاکنون رسیدگی مشخصی نشده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر