۱۳۹۷ دی ۲۳, یکشنبه

11

رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان:عده‌ای قصد از بین بردن نهاد مدنی کانون وکلا را دارند/ وکلای دادگستری نگران موجودیت خود هستند
خبرگزاری فارس: رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان با بیان اینکه عده‌ای قصد از بین بردن نهاد مدنی کانون وکلا را دارند، گفت: نباید طرح‌هایی تصویب شود که به موجب آن وکلا زیر نظر قوه قضائیه اداره شود چرا که فاتحه مسائل وکالت خوانده می‌شود.
عده‌ای قصد از بین بردن نهاد مدنی کانون وکلا را دارند/ وکلای دادگستری نگران موجودیت خود هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمصطفی انوری‌زاده صبح امروز در مراسم بیست و ششمین دوره تحلیف کانون وکلای دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه کارآموزان حرفه وکالت که امروز قسم‌نامه این حرفه را یاد می‌کنند پا در مناسبات اجتماعی می‌نهند، اظهار کرد: با دو سلاح دانش و تقوا باید مسئولیت خطیر خود را که همانا دفاع از حقوق مردم است انجام دهید.
وی افزود: وکلایی در این حرفه به موفقیت می‌رسند که عاشق عدالت بوده و لحظه به لحظه به دنبال عدالت‌خواهی باشند.
رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان ادامه داد: شما امروز قسم می‌خورید تا همواره قوانین را رعایت و به مقامات قضایی و سایر همکاران و نیز مردم احترام گذارید و از اعمال نظرات سیاسی و کینه‌توزی بپرهیزید و در این راه شرافت خود را به عنوان ضمانت اجرا به ودیعه می‌گذارید.
وی با اشاره به اینکه وکلا سرمایه‌های عدالت یک کشور هستند، گفت: از سال 1376 تاکنون همواره وکلای دادگستری دغدغه داشته‌ و هر لحظه منتظر بودند که ببینند آیا فردا موجودیت خواهند داشت یا خیر و در واقع دست‌اندرکاران حوزه قضایی به خوبی نسبت به این موضوع اشراف دارند.
انوری‌زاده با بیان اینکه وکلای دادگستری در این سال‌ها از حمایت‌ها محروم بوده‌اند، افزود: از زمانی که در ماده یک در قانون اساسی تعداد وکلای دادگستری و صلاحیت آنها در ماده پنج و شش آمده و اجرایی نشده است هم‌چنان دغدغه‌ها به قوت خود باقی است.
وی ادامه داد: قرار است صلاحیت وکلا از طریق مراجع قضایی تعیین شود که تا امروز خبرهای برداشته شدن این نهاد مدنی یک ‌صد ساله به گوش می‌رسد و در واقع قصد دارند، این نهاد مدنی یک ‌صد ساله را از بین ببرند.
رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان تاکید کرد: نباید طرح‌های قانونی تصویب شود که به موجب آن وکلا زیر نظر قوه قضائیه اداره شود چرا که فاتحه مسائل وکالتی خوانده شده و وکلا باید مطیع باشند.
وی آخرین گام در راستای تحقق این امر را تهیه یک لایحه دانست و تاکید کرد: این لایحه اکنون در دست دولت است و به موجب آن وکلا زیر نظر قوه قضائیه اداره می‌شوند.
انوری‌زاده با بیان اینکه وکلا باید استقلال خود را حفظ کنند، اضافه کرد: چهار نماینده در کمیسیون قضایی و 9 نماینده صاحب منصب قضایی در مجلس شورای اسلامی وجود دارند که انتظار می‌رود آنها از این موجودیت حقوقی دفاع کنند.
وی گفت: با توجه به سوابق نمایندگان مجلس و کانون‌های وکلای منطقه اصفهان، استان اصفهان به عنوان پیشتاز در این امر کنگره بزرگ و همه‌جانبه‌ای در تمامی ابعاد در مهرماه با عنوان رسیدگی همه‌جانبه به وضعیت وکالت و دغدغه‌های وکیل برگزار می‌کند.
رئیس کانون وکلای دادگستری منطقه اصفهان اضافه کرد: این همایش در 27 مهر سال جاری در اصفهان به مسائل جزئی وکالت می‌پردازد.
انتهای پیام/س20/ط4000





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر