۱۳۹۷ دی ۱۱, سه‌شنبه

کسی که به کارگران هفت‌تپه می‌گفت زیرسایه نظام بمانید، با ده‌ها میلیاردتومان پول فرار کرد

farar_010119.jpg
اسدبیگی مدیرعامل پیشین نیشکر هفت‌تپه بود که در در اوج اعتراض‌های کارگران این کارخانه علیه خصوصی‌سازی این کارخانه و عقب‌افتادن حقوق‌شان، در فیلمی به کارگران معترض هشدار دارد که نباید به آن‌ور آب متکی باشیم و باید زیرسایه نظام دست‌به‌دست هم دهیم.
ایران اینترنشنال - امید اسدبیگی یکی از مالکان و مدیرعامل پیشین کارخانه نیشکر هفت‌تپه، متهم است که با در دست داشتن ده‌ها میلیارد تومان پول متواری شده است.

به گزارش خبرگزاری میزان، نام اسدبیگی روز سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه در دادگاه رسیدگی به اتهام‌های قربانعلی فرخ‌زاد، مالک ماشین‌سازی تبریز که به اخلال‌ ارزی از راه قاچاق عمده ارز متهم‌ شده، مطرح شده است.
بر اساس کیفرخواست فرخ‌زاد، او در فاصله مرداد تا اسفند سال ۱۳۹۴ با همکاری اسدبیگی بیش‌ از ۹۸ میلیون‌ دلار از بانک‌ اقتصاد نوین ارز دولتی گرفته اما بابت آن پولی پرداخت نکرده است.
به گفته نماینده دادسرا «اسدبیگی از متهمین تحت تعقیب دادسرا است که با تهیه پروفرم‌های جعلی به نام قربانعلی فرخزاد اقدام به ثبت سفارش برای خط تولید نوشابه‌های گازدار و ورق خام ام‌دی‌اف می‌کند و طبق وکالتی که از وی داشته به تخصیص ارز دولتی و دریافت ارز از بانک اقتصاد نوین مبادرت ورزیده و در بازار آزاد فروخته و سهم قربانعلی فرخزاد را پرداخت می‌نماید».
به گزارش میزان، اسدبیگی به فرخ‌زاد بین هفت تا ۱۰میلیارد‌ تومان پرداخته و باقی سود فروش ارز در بازار آزاد در اختیار خود اوست. اسدبیگی در حال حاضر به علت داشتن پرونده‌های اقتصادی متواری است.
نماینده دادستان سود حاصل از فروش این ارز دولتی دریافتی را طبق بررسی سازمان سپاه بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعلام کرده است.
این در حالی است که کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه در هفته‌های گذشته برای دریافت دستمزد معوقه‌شان و بازگشت این شرکت به بخش دولتی دست به اعتصاب و اعتراض زدند. تعدادی از آنها از جمله اسماعیل بخشی، فعال کارگری، در جریان این اعتراض‌ها بازداشت شدند.
این شرکت در سال ۱۳۹۴ با پیش‌پرداخت شش میلیارد تومان به دو شرکت خصوصی واگذار شد. کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه می‌گویند مشکلات آنها پس‌از خصوصی‌سازی شدت گرفته است.
اسدبیگی در میان اعتراض‌های کارگران این کارخانه فیلمی منتشر کرد و در آن خطاب به معترضان گفت:‌« نباید به آن‌ور آب متکی باشیم و باید زیرسایه نظام دست‌به‌دست هم دهیم».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر