۱۳۹۷ مرداد ۵, جمعه

 فوتبالیست ایرانی تیم باشگاهی کرواسی، برای فرار از بازی با تیم اسرائیلی، اسهال گرفت



مساله رویارویی با ورزشکاران اسرائیلی در صحنه بین المللی، همچنان برای رژیم ایران مساله ساز می باشد. رژیم به ورزشکاران خود دستور داده که از شرکت در مسابقاتی که رقیب روبرو اسرائیلی است خودداری ورزند.
ولی حکومت ایران شهامت آن را ندارد که صادقانه اعلام کند که با اسرائیل مسابقه نمی دهد، زیرا در چنین وضعی، از بازی های جهانی اخراج خواهد شد و ورزش ایران شدیدا آسیب خواهد دید. از این رو، دست اندرکاران ورزش ایران به دروغ و تزویر متوسل می شوند و معمولا به بهانه زخمی شدن و یا ناراحتی جسمی و از جمله اسهال، از حضور در صحنه شانه خالی می کنند. فدراسیون ورزش جهان تا بحال چند بار به رژیم ایران درباره این رفتار هشدار داده و حتی مجازات هایی را نیز اجرا کرده است.

کارشناس امور وزرشی فریبرز قریب، در گزارش روز گذشته که از رادیو پیام اسرائیل پخش شد، این احتمال را مطرح ساخت که این بار نیز فوتبالیست ایرانی صادق مُمَرَّمی وززشکار ایرانی تیم دینامو زاگرب کشور کرواسی خود را به مصدومیت زده و از شرکت در بازی طفره رفته بود. ولی آقای قریب در گزارش خود می گوید که در مسابقه برگشت، که قرار است در شهر بئرشبع در جنوب اسرائیل برگزار شود، صادق محرمی با چه بهانه ای از شرکت در این مسابقه شانه خالی خواهد کرد؟

در دور رفت مرحله مقدماتی رقابت‌های فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب تیم فوتبال دینامو زاگرب کرواسی که صادق محرمی بازیکن ایرانی در آن عضویت دارد میزبان تیم هاپویل برشوا از اسرائیل بود که در پایان با نتیجه پر گل ۵ بر صفر به پیروزی رسید.
اما همانطور که پیش‌بینی صادق محرمی بازیکن ایرانی تیم دینامو زاگرب در ترکیب تیم حضور نداشت. و حتی نامش در لیست ذخیره های این تیم روی نیمکت هم به چشم نمی‌خورد.
صادق محرمی چهار روز پیش در یک بازی تمرینی دچار مصدومیت معمولی فوتبال شد و به این بهانه در بازی دیشب مقابل حریف اسرائیلی به میدان نرفت.
فیلم مصدومیت صادق محرمی چند روزی است که در فضای مجازی و رسانه های داخلی ایران منتشر شده و رسانه های داخلی از آن به عنوان مصدومیتی یاد کردند که محرمی قادر نیست در مقابل حریف اسرائیلی به میدان برود.
حالا اما صادق محرمی بازیکن جوان آینده دار فوتبال ایران دردسر بازی برگشت را دارد.
طبق برنامه دور مقدماتی مرحله پلی آف قهرمانان اروپا دیدار بازگشت دینامو زاگرب با هاپویل سه شنبه آینده درشهربرشوا در اسراییل برگزار خواهد شد که یقینا صادق محرمی تیمش را در این مسابقه همراهی نخواهد کرد.
محرمی طبق قراردادی که با باشگاه دینامو زاگرب دارد موظف به شرکت در همه بازیهای این تیم در همه جای دنیا است.
اما او می‌داند که سفر به اسرائیل باعث نابودی آینده ورزشی او خواهد شد.
مشکل رقابت‌های تیم‌ها و ورزشکاران ایرانی مقابل تیم ها و ورزشکاران اسراییلی سالهاست که به یک دردسر بزرگ برای ورزشکاران ایرانی تبدیل شده که حتی باعث از دست رفتن مدال در رقابت‌های جهانی و بازی‌های المپیک در رشته های انفرادی مدال آور مثل کشتی و ورزشهای رزمی برای ورزشکاران ایرانی شده است.
ماجرای انصراف ورزشکاران ایرانی مقابل حریفان اسراییلی درمیادین بین المللی به بهانه مصدومیت مخصوصا طی چند ماه اخیرزیر ذره بین اتحادیه ها و کنفدرااسیون های جهانی شده است.
خصوصا کمیته بین‌المللی المپیک و اتحادیه جهانی کشتی که هر دوآنها به مسئولان ورزش ایران هشدار دادند که اگر در این مورد تجدیدنظر نکند با واکنش شدید مراجع بین المللی ورزشی مواجه خواهند شد که احتمال تعلیق ورزش ایران را در پی خواهد داشت.
به گفته رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ایران و برخی دیگر ازگوش شکسته های پیشکسوت این رشته مشکل رویارویی ورزشکاران ایرانی مقابل حریفان اسراییلی نه به دست مسئولان ورزش کشوربلکه با نظر مقامات بلندپایه سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی باید حل شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر