۱۳۹۷ مرداد ۱, دوشنبه

 سخنرانی مایک پمپئو در جمع ایرانی - آمریکایی‌ها در کالیفرنیا

گزیده هایی از سخنرانی امشب وزیر امور خارجه پمپئو در حمایت از صدای ایرانیان: 

می دانم که اعضای بسیاری از جامعه ایرانی و ایرانی-آمریکایی راامشب اینجا همراه خودمان داریم. این تنها کسری از ربع میلیون ایرانی-آمریکایی ساکن جنوب کالیفرنیا است. ما مهمانان زیادی نیز از سراسر آمریکا داریم. من مشتاق شنیدن [حرفهای] شما درباره وضعیت ایران هستم و [مشتاقم] درباره وضعیت عزیزان و دوستانتان در آنجا بدانم.

من متوجه ام که جامعه ایرانی متنوع است. پیشینه های دینی بسیار و اقشار بسیاری وجود دارد. این چیز خوبی است.


اما همه شما موافقید که رژیم ایران برای مردم ایران یک کابوس بوده است، و مهم است که اتحاد شما بر سر این مساله با اختلافات در جاهای دیگر کاهش نیابد.

خطاب به همه دوستان ایرانی و ایرانی- آمریکایی ام: امشب به شما می گویم که دولت ترامپ همان آرزوهایی را برای مردم ایران دارد که شما هم دارید و با تلاشهای ما و خواست خداوند آنها روزی محقق خواهند شد.

سال آینده، چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در ایران است. همانطور که لحظاتی دیگر خواهم گفت، چل سال میوه آن انقلاب تلخ بوده است. چهل سال دزدسالاری. چهل سال که ثروت مردم صرف حمایت از تروریسم شده است. چهل سال که ایرانیان به خاطر ابراز حقوقشان محبوس شده اند.چرا رژیم در طول این چهل سال چنین رفتار شنیعی داشته است و مردمش را در چنین وضعیتی قرار داده است؟

پاسخ این پرسش در ماهیت انقلابی این رژیم است. 

ایدئولوژیست هایی که در سال ۱۹۷۹ با زور به قدرت رسیدند و امروز همچنان در قدرت هستند، با این خواسته پیش می روند که جامعه ایرانی را با اصول انقلاب اسلامی مطابق کنند. این رژیم همچنین متعهد است تا انقلاب را به سایر کشورها گسترش دهد، اگر لازم باشد، به زور. تحقق کامل انقلاب در داخل کشور و در خارج از آن، هدف نهایی این رژیم است. به همین دلیل، [این رژیم] چهار دهه را برای بکار گرفتن تمام عناصر اقتصاد، ساسیت خارجی و حیات سیاسی ایران در خدمت آن هدف صرف کرده است. برای این رژیم، سعادت، امنیت و آزادی مردم ایران تلفات قابل قبولی در مسیر تحقق انقلاب هستند.
ازنظر اقتصادی می بینیم که تصمیم رژیم برای اولویت بخشیدن به یک هدف ایدئولوژیک نسبت به رفاه مردم ایران، چگونه ایران را در یک زوال اقتصادی طولانی مدت قرار داده است. 
در طول توافق هسته ای، درآمدهای افزایش یافته نفتی ایران می توانست برای بهبود زندگی مردم ایران صرف شود. در عوض، این درآمدها به تروریست ها، دیکتاتورها و عناصر شبه نظامی نیابتی داده شدند. امروز، به لطف کمکهای مالی رژیم، درآمد ماهیانه یک جنگجوی متوسط حزب الله دو یا سه برابر یک آتش نشان در تهران است. سوء مدیریت رژیم باعث سقوط ارزش ریال شده است. یک سوم جوانان ایرانی بیکارند و یک سوم ایرانیان زیر خط فقر زندگی می کنند. 

در حوزه سیاست خارجی، ماموریت رژیم در صدور انقلاب ده ها سال کارزار بی ثباتی و خشونتی نشات گرفته از ایدئولوژی را در خارج از کشور به بار آورده است. شرکای مادرخاورمیانه گرفتار حملات سایبری و رفتار تهدید آمیز رژیم ایران در آبهای خلیج فارس هستند. رژیم و متحدانش در تروریسم، رشته ای ازخون مخالفان را در اروپا و خاورمیانه به جا گذاشته اند. متحدان اروپایی مانیز از تهدید تروریسم حمایت شده توسط ایران مصون نیستند. 

امروز،آمریکاییان متعددی در ایران زندانی یا ناپدید هستند.ما مجدانه تلاش می کنیم تا هر آمریکایی را ناعادلانه در ایران زندانی یا ناپدید شده است، به خانه بیاوریم. 

دولت ها در سراسر دنیا نگرانند که برخورد کردن با جمهوری اسلامی به نهضت میانه روها لطمه می زند، اما این به اصطلاح میانه روهای داخل رژیم هنوز انقلابی های اسلامی با اهداف ضدآمریکایی و ضد غربی هستند.

مردم عادی ایران می دانند که اینکه حکومت ایران مردمش را شکنجه می کند، نرمال نیست. مورد تحریمهای متعدد شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفتن، نرمال نیست.ترویج شعار "مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل" نرمال نیست. کشور رتبه اول حمایت کننده از تروریسم بودن، نرمال نیست. 

هم اکنون آمریکا کارزار فشار دیپلماتیک و مالی را در پیش گرفته است تا منابع مالی را که رژیم از آنها برای ثروتمند کردن خود و حمایت ازمرگ و نابودی استفاده می کند، قطع کنیم. ما باید حداکثر فشار را بر توان رژیم در تولید و جابجایی پول وارد کنیم.

رهبران رژیم، خصوصا آنها که در راس سپاه پاسداران و نیروی قدس هستند، مانند قاسم سلیمانی، باید عواقب دردناک اعمالشان را احساس کنند. ما از همه کشورها که از رفتار مخرب جمهوری اسلامی ناراضی و خسته اند می خواهیم تا به کارزار فشار ما بپیوندند.

آمریکا از برملا کردن موارد نقض حقوق بشر و حمایت از آنها که ساکت می شوند، واهمه ای ندارد. ما به ابراز نگرانی از سابقه بد موارد نقض حقوق بشر جمهوری اسلامی در سازمان ملل و با شرکایمان که رابطه دیپلماتیک با ایران دارند، ادامه می دهیم

درحالی که این نهایتا بر عهده مردم ایران است که جهت حرکت کشورشان را تعیین کنند، آمریکا با الهام از آزادی ما، از صدای مردم ایران، که برای مدتی دراز نادیده گرفته شده است، حمایت می کند.

امروز آمریکا سرکوب اعمال شده بر مردم ایران را توسط آنها که ناعادلانه حکمرانی می کنند، محکوم می کند. و ما با افتخار صدای آنها را که در ایران در انتظار احترام به حقوق غیر قابل انکار و جهانی شان هستند، گسترش می دهیم.

امید آمریکا ست که تاریخ ۴۰ سال آینده ایران توام با سرکوب و ترس نباشد، بلکه توام با آزادی و به سرانجام رسیدن برای مردم ایران باشد.
گویا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر