۱۳۹۷ تیر ۱۸, دوشنبه

 شاپرک شجری‌زاده به خاطر مخالفت با حجاب اجباری به ۲۰ سال زندان محکوم شد

شاپرک شجری‌زاده، یکی از فعالان مخالف با حجاب اجباری در ایران و از "دختران خیابان انقلاب"، از محکومیت خود به ۲۰ سال زندان خبر داد. او گفت چون وکیلش نسرین ستوده در زندان است، دیر متوجه حکم خود شده است.


شاپرک شجری‌زاده در صحبتی زنده با مخاطبان خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام (اینستاگرام لایو) از دریافت حکم دو سال زندان تعزیری و ۱۸ سال زندان تعلیقی خبر داد.
او گفت برای «اعتراض مدنی به یک قانون ناعادلانه» به زندان محکوم شده است. شاپرک شجری‌زاده یکی از فعالان معروف به "دختران خیابان انقلاب" است. او در اعتراض به اجبار حجاب در ایران روسری خود را در خیابان از سر برداشت.
او این حکم را مغایر با قانونی دانست که درباره «کشف حجاب در ملاء عام» موجود است. او گفت که اتهام اعلام‌شده علیه وی «ترویج فساد و فحشا» بوده و حکم دادگاه را حتی به نسبت اتهام اعلام‌شده «سنگین» دانست.
شجری‌زاده با اشاره به ۱۸ سال حکم زندان تعلیقی خود گفت: «یعنی من باید ۱۸ سال خفه زندگی کنم وگرنه من را به زندان می‌برند.»
او از وضعیت وکیل خود، نسرین ستوده، صحبت کرد و گفت چون او در زندان است دیر متوجه حکم خود شده است.
نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر، روز ۲۳ خرداد در منزل خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. گفته ‌شده که علت بازداشت او حکم پنج سال زندان از سوی دادگاهی است که در غیاب وی تشکیل شده است. اما خانم ستوده در تماس تلفنی با خانواده‌ی خود از داخل زندان اطلاع داد که «چنین چیزی دروغ است».
به گفته‌ی نسرین ستوده او به دلیل شکایت "مهدی پِی‌تام"، بازپرس پرونده شاپرک شجری‌زاده مستقر در دادسرای شهر کاشان، و به خاطر دفاع حقوقی از دختران خیابان انقلاب زندانی شده است.
گویا نیوز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر