۱۳۹۶ فروردین ۳۰, چهارشنبه

با کنسرت در سراسر کشور مخالفم !!


علم الهدی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد که این روزها دامادش به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری پای به وادی رقابت با حسن روحانی گذاشته، رئیس جمهوری که در طول این چند سال با انتقادات پرشمار و صریحی از سوی علم الهدی روبرو بوده، در نشستی که کانال خبری وی آن را دوستانه و صمیمی با دانشجویان توصیف کرده، به نکات جالبی اشاره می کند. 
به گزارش خرداد؛علم الهدی در این دیدار تاکید می کنتد که نه با برگزاری کنسرت در مشهد و خراسان که در تمام ایران مخالف است چون آن را هنر کُش می داند و البته تصریح می کند که موسیقی را حرام نمی داند و خود گاهی گوش می کند. 

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند تریبون نماز جمعه باید در اختیار تشکل‌های دانشجویی باشد، افزود: اما نمی‌شود جریان سیاسی سکولار که اصل موضوع را قبول ندارد بتواند در نماز جمعه سخنرانی کند.

این مسئول تاکید کرد: نمی‌توان اگر کسی گناه مسلم انجام داده و مردم هم می‌فهمند، من بگویم اشکالی ندارد.! این‌که تهمت می‌زنند و اهانت می‌کنند، گناه من چیست؟ باید تحلیل سیاسی را برخلاف اندیشه خود انجام بدهم؟

علم الهدی با بیان اینکه با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم چون کنسرت، «هنر کُش» است، تصریح کرد: مبانی فقهی بنده برای موسیقی با امام و رهبری یکی است، بنده هم موسیقی را حرام نمی‌دانم، به برخی از آهنگ‌ها هم گوش می‌دهم.

علم الهدی با تاکید بر اینکه من با کسی رقیب سیاسی نیستم، گفت: تخصص من فقه است و به حکومت فقیه رسیدم، مبدأ مشروعیت نظام را ولایت‌فقیه می‌دانم، اگر ولایت‌فقیه در حکومت نباشد، حکومت طاغوت است ولو همه مردم به آن رأی بدهند.

وی با بیان اینکه معتقدم هنر مظلوم است اما مبدأ مظلومیت هنر مصادره شدن آن است، افزود: تمام جریان‌های هنری از موسیقی، شعر، نقاشی و سینما ابزاری برای تعالی ابزار انسانی و اسلامی هستند. هنر در کنار علم، بال دیگر در تکامل انسانی است. در قرن‌های گذشته هنر به‌ عنوان ابزار لذت، هوس‌بازی و خوش‌گذرانی مصادره شده است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: با بی‌حجابی مخالفم چون تضییع حقوق و توهین به مقام زن است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر