۱۳۹۵ مرداد ۱۰, یکشنبه

واکنش انجمن بازیگران سینما و احمد توکلی به مطلب جنجالی یالثارات



به دنبال بیانیه انجمن بازیگران سینمای ایران در محکومیت انتشار یک مطلب جنجالی در نشریه یالثارات، ارگان انصار حزب الله، احمد توکلی از چهره های اصولگرای ایران نیز خواستار “توبه” دست اندرکاران این نشریه شده است.

انجمن بازیگران سینمای ایران، در بیانیه خود خواستار “برخورد قاطع مسئولین قضایی و قانونی ذی‌ربط” با “بی حرمتی” نشریه یالثارات ارگان انصار حزب‌الله به جمعی از سینماگران شده و اعلام کرده که “پس از چند روز خویشتن داری و با مشاهده عدم برخورد مناسب با این هجمه اخلاقی، حق قانونی و شرعی اعاده حیثیت را برای تمامی هنرمندان و خانواده آنها محفوظ می داند”.

هفته نامه یالثارات در شماره اخیر خود، با انتشار تصاویر تعدادی از بازیگراین سینمای ایران که به همراه اعضای خانواده خود در “جشن سینمایی حافظ” شرکت کرده بودند، حجاب همسران این بازیگران را مورد انتقاد قرار داد و “بی‌غیرتی” مردان نسبت به زنانشان را مصداق “دیاثت” دانست.

به گزارش بی بی سی، آقای توکلی نماینده سابق مجلس ایران، ضمن انتقاد از حجاب همسران برخی از سینماگران، از مطلب هفته نامه یالثارات انتقاد کرده و افزوده که متهم کردن یک مرد به “دیاثت”، به معنی دادن نسبت “زنا” به همسر اوست و در قرآن برای کسانی که “زنان عفیف را به زنا متهم می‌کنند” مجازات “۸۰ ضربه شلاق” تعیین شده است.

ارگان رسمی گروه انصار حزب الله، در مطلب خبرساز خود تحت عنوان “دیوث کیست”، از جمله به نقل روایتی مذهبی پرداخته بود که حکایت داشت: “هر مردی که زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید، آن مرد دیوث می باشد و اگر کسی چنین مردان بی تفاوت در مقابل همسر و (دختران و خواهرانشان) را دیوث بنامد گناهی نکرده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر