۱۳۹۴ آبان ۲۳, شنبه

حصر بالاخره می شکند ، چه کسی آنروز سر بلند است ؟



                          حسین ناصری نیا

کلمه
آنها روزی آزاد خواهند شد. این را جناب رئیس جمهور فرموده اند، در گفت و گو با کوریره دلاسرا. در جواب پرسشی درباره اینکه چرا وعده دو سال قبل ایشان برای رفع حصر، هنوز عملی نشده است.
بله آقای رئیس جمهور! حصر بالاخره خواهد شکست. ظلم دیری نخواهد پایید. این هم اعتقاد ماست و هم تجربه تاریخی ما. آرمان ما و قرآن ما می گوید مستضعفان روزی بر زمین مسلط خواهد شد و جانشینان صالح خدا بر زمین خواهند بود. سرنوشت خرده ظالمانی چون زندانبانان و آمران حصر که معلوم است.
اما نکته اینجاست که در آن روز آزادی، چه کسی سربلند خواهد بود؟ و خدا به چه کسانی توفیق رفع ظلم و احقاق حق را خواهد داد؟ خدا برای همیشه به شما قدرت و فرصت نداده است و نخواهد داد. آیا این فرصت را خواهید سوزاند و آن قدرت را بیهوده هدر خواهید داد؟
هنر نیست که بگویند جواب شما با نفر قبلی فرق می کند. او حصر و زندان غیرقانونی را از اساس انکار می کرد، شما تلویحا می پذیرید و می گویید روزی آزاد خواهند شد! آیا رئیس دولت تدبیر و امید واقعا حد خود را این می داند که موضعش صرفا چند قدمی با رئیس دولت منفور فاصله داشته باشد؟ پس کجاست کلید طلایی حل مشکلات کشور؟
برای شما که لباس روحانیت بر تن دارید، نیاز نیست آیه و حدیث فهرست کنیم که چرا سکوت بر ظلم، روا نیست و اگر ساکت باشید و بمانید، همدست ظالمانید. نیاز نیست یادآوری کنیم حدیث قدسی را که اگر مظلومی را ببینی و یاری اش نکنی، خدا در کمین است و انتقام ظلم را حتی از ساکتان و بی طرفان خواهد گرفت.

آقای روحانی! نگران باشید. شما مسئولید. این بی تفاوتی هم دل شما را سنگ خواهد کرد و هم دل مردم را با شما ناصاف. امیدها سخت به چنگ می آیند و به سادگی از دست می روند. نکند آن روز موعود بیاید و شما شرمنده باشید.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر