۱۳۹۴ آبان ۱۷, یکشنبه

دستور روحانی برای اعزام تیم فوتسال بانوان به جام جهانی گواتمالا


نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی از دستور رئیس جمهوری اسلامی ایران و پیگیری دولت برای حل مشکل تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای اعزام به جام جهانی در گواتمالا خبر داد.
محمد رضا تابش، روز شنبه ۱۶ آبان به خبرگزاری ایسنا گفت که حسن روحانی رئیس جمهوری برای حل مشکل تیم ملی فوتسال بانوان ایران برای حضور در جام جهانی در گواتمالا دستور ویژه‌ای به وزارتخانه‌های امور خارجه و ورزش صادر کرده است و به احتمال زیاد مشکل تیم برای رفتن به مسابقات رفع می‌شود.
علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال ایران روز چهارشنبه ۱۳ آبان اعلام کرده بود که سفر تیم ملی فوتسال بانوان ایران به مسابقات جام جهانی در گواتمالا به دلیل مشکل دریافت ویزا و مشکلات مالی به احتمال فراوان لغو خواهد شد.
به گفته آقای کفاشیان، گواتمالا در ایران سفارت ندارد و به همین دلیل فدراسیون برای دریافت ویزای بازیکنان، درخواست ویزای فرودگاهی کرده که تا کنون صادر نشده است. از سوی دیگر برای سفر به کشوری دیگر و درخواست ویزا از سفارتخانه‌های گواتمالا هم مشکل مالی وجود دارد.
رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره به این مشکلات نتیجه گیری کرده بود که سفر تیم ملی فوتسال بانوان ایران به احتمال زیاد لغو شود.
احتمال لغو حضور تیم ملی فوتسال بانوان در جام جهانی در حالی اعلام شد که این تیم اوایل مهر ماه امسال با ارائه بازی‌های درخشان در مسابقات جام ملت‌های آسیا در مالزی، به قهرمانی آسیا دست یافت.
از آنجا که قهرمانی تیم ایران بازتاب‌ گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت و تحسین مقام‌های فیفا را نیز برانگیخت، اعلام خبر لغو سفر بانوان ملی پوش ایران، آن هم پس از انجام قرعه کشی و شناختن حریفان در جام جهانی نیز واکنش‌های رسانه‌ای بسیاری داشت.
حال نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس اعلام کرده است که با دستور ویژه رئیس جمهوری ایران به وزارت امور خارجه برای تسهیل در دریافت ویزا، شرایط برای اعزام تیم فوتسال بانوان به جام جهانی فراهم شده است.
آقای تابش با بیان اینکه تلاش وزارتخارجه دریافت ویزای فرودگاهی برای اعضای تیم است، اضافه کرد: "قرار شد که وزارت ورزش نیز کلیه هزینه‌های این سفر را پرداخت کند و بر این اساس تیم ملی فوتسال بانوان خواهد توانست در رقابت‌های جام جهانی فوتسال در گواتمالا در اواخر آبان حضور پیدا کند."
او گفت امیدوار است با پیگیری‌های صورت گرفته، ویزای بانوان فوتبالیست‌های ایران به موقع صادر شود.







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر