۱۳۹۴ آذر ۷, شنبه

مردم با مشارکت جدی خود در انتخابات ، ترکیب مجلس را تغییر خواهند داد


                    مهدی کروبی

محمدحسین کروبی با بیان اینکه ناراحتی مردم از مجلس فعلی درباره کارشکنی هایی است که انجام می دهند گفت: موضع گیری برخی نمایندگان در برابر آقای روحانی و درگیری هایی که با دولت داشتند باعث نارضایتی مردم شده است بنابراین تلاش می کنند شکل و ترکیب این مجلس را تغییر دهند.
فرزند یکی از رهبران در حصر جنبش سبز ایران  در گفت و گو با سایت تحلیلی خبری گفت و گو نیوز در تشریح حال پدرش شیخ مهدی کروبی که در اعتراض به انتخابات سال ۸۸ در حصر است گفت: حاج آقا چند ماه بعد از روی کار آمدن دولت آقای روحانی به منزل خودشان منتقل شدند و وضعیت جسمی شان بهتر از ۳ سالی است که در خانه امن وزارت اطلاعات بود.
وی افزود: شرایط ایشان در آن سالها خیلی بد بود و آسیب های جدی از نظر جسمی به وی وارد شده بود.
کروبی ادامه داد: ولی از وقتی که به خانه خودش منتقل شده است شرایط جسمی اش بهتر شده و از نظر روحی هم در شرایط بسیار خوبی است. حتی می توان گفت شرایط روحی ایشان از زمان قبل از حصر هم بهتر است.
فرزند شیخ مهدی  کروبی درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی گفت: از روز عید قربان ملاقاتم با آقای کروبی برقرار شد. جمع بندی من از صحبت های ایشان این است که مردم در انتخابات آینده حضور جدی خواهند داشت و به دنبال این هستند که ترکیب مجلس را عوض کنند.
وی با بیان اینکه ناراحتی مردم از مجلس فعلی درباره کارشکنی هایی است که انجام می دهند گفت: موضع گیری برخی نمایندگان در برابر آقای روحانی و درگیری هایی که با دولت داشتند باعث نارضایتی مردم شده است بنابراین تلاش می کنند شکل و ترکیب این مجلس را تغییر دهند.
کروبی تاکید کرد: حتما انتخاباتی پرشور تر از مجالس قبل خواهیم داشت. البته اینکه تا چه حد شورای نگهبان اجازه دهد نیروهای کیفی اصلاح طلب وارد انتخابات شود موضوعی دیگر است ولی در این انتخابات قطعا حضور مردم بیشتر و پررنگ تر از انتخابات قبلی خواهد بود.
وی همچنین درباره ترکیب مجلس آینده اظهار کرد: اگر انتخابات آزادی داشته باشیم و نیروهای با کیفیت تایید صلاحیت شوند و بتوانند وارد عرصه رقابت شوند قطعا اکثریت مجلس دست اصلاح طلبان خواهد بود.
کروبی با بیان اینکه باید واقع بین باشیم گفت: بعید است اجازه دهند اکثریت مجلس دست اصلاح طلبان بیفتد و قطعا نیروهای معتدل تر وارد مجلس می شوند. حتی اگر اصولگراهای معتدل وارد مجلس آینده شوند قطعا برای کشور بهتر است و شرایطی مناسب تر از مجلس فعلی خواهیم داشت.
وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما بهتر است اصلاح طلبان با چه تاکتیکی وارد انتخابات شوند؟ اظهار کرد:
نظر آقای خاتمی و کروبی در انتخابات مجلس هفتم بر این بود که اصلاح طلبانی که شورای نگهبان روی آنها حساسیت بیشتری دارد در انتخابات ثبت نام نکنند. ولی این افراد قبول نکردند و گفتند که قصد دارند کاندیدا شوند. همین امر هم باعث تحریک و عصبانیت شورای نگهبان شد که با رد صلاحیت وسیع اصلاح طلبان در مجلس هفتم مواجه شدیم.
وی تاکید کرد:
به نظر من نیروهایی که روی آنها حساسیت زیاد است نباید برای انتخابات مجلس ثبت نام کنند ولی اصلاح طلبانی که حساسیت روی آنها کمتر است و کاندیداها باید مراقب باشند حاکمیت را تحریک نکنند و دست به کاری نزنند که دست به رد صلاحیت وسیع اصلاح طلبان بزند.
فرزند شیخ کروبی با بیان اینکه امیدوار است رییس جمهور روحانی به شعارهای انتخاباتی اش درباره رفع حصر عمل کند گفت: فعلا خبر خاصی به ما نرسیده که نشان دهد رئیس جمهور اقدام خاصی برای رفع حصر انجام داده است، ولی از آنجایی که اعتقاد داریم آقای روحانی روی شعارهای انتخاباتی خود وفادار هستند و خودشان هم تاکید کرده اند که به شعارهای انتخاباتی اش عمل می کند امیدواریم که در زمان مناسب که خودشان صلاح بدانند به موضوع حصر هم ورود کنند.
برگرفته از سایت ملی مذهبی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر